Mountfield ročně prodal 25.000 až 30.000 jízdních kol značky Madison a Heavy Tools a svého času byl největším maloobchodním prodejcem bicyklů na tuzemském trhu.
360 tisíc kol ročněČeši si loni podle odhadu Asociace specializovaných prodejců kol pořídili zhruba 360.000 jízdní kol, tedy asi o tři procenta méně než v roce 2008. |
Zabíraly moc místa
Prodej jízdních kol byl podle Broma navíc velmi náročný na prostor. "Abychom mohli vystavit kompletní nabídku, museli jsme jen pro jízdní kola v každé z našich 54 prodejen vyčlenit více než 100 metrů čtverečních výstavní plochy," uvedl Brom.
Jízdní kola si v prodejnách Mountfield podle Broma prostorově konkurovala právě se zahradním nábytkem, jehož expozice musí mít nejméně 80 metrů čtverečních.
"Stáli jsme tedy zhruba před dvěma roky před rozhodnutím, zda dál pokračovat s jízdními koly, nebo se plně soustředit na zahradní nábytek. Rozhodli jsme se pro zahradní nábytek, který je nám, jakožto specialistům na zahradu, bližší," podotkl Brom.
Zahradní nábytek má podle vedení společnosti Mountfield v Česku mnohem vyšší prodejní potenciál než jízdní kola a organizace jeho prodeje je méně náročná. "Prodej kol jsme tedy postupně utlumovali, až jsme jej v závěru loňska prakticky ukončili," dodal Brom.