22. listopadu 2009 18:03, aktualizováno  18:13 Lidovky.cz > Byznys > Média

Na CNN viděly reklamu na Prahu
miliony lidí. Město nestála ani korunu

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 61Diskuse
Praha | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Praha | foto: Reprofoto
PRAHA Miliony lidí po celém světě viděly tento víkend na televizní stanici CNN International "pozvánku do Prahy". Za tuto reklamu s velkým dosahem ale nemusela Praha platit ani korunu. Televize CNN totiž více než tříminutový šot natočila jako svou reportáž i kvůli výročí sametové revoluce. Ale i tak je šot pozitivně laděný, podbarvený klasickou českou hudbou a vyzdvihuje české hlavní město, jeho pivo i památky. Byť se ve spotu objevují i věci, kterými se Praha zrovna nechlubí.

"Nejde o placenou reklamu, jen prostou lidskou komunikaci. Po emailech jsme se domluvili, štáb CNN přijel do Prahy a spot jsme natočili," řekl serveru Lidovky.cz Tomio Okamura z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. "Mým cílem bylo zviditelnit naše krásné hlavní město Prahu v celém světě a pokusit se oslovit turisty z celého světa k návštěvě naší země," dodal. Potvrdil také, že k výběru Prahy přispělo 20.výročí sametové revoluce.

PODÍVEJTE SE NA REPORTÁŽ CNN O PRAZE ZDE

Reportáž byla vysílána ve více než 212 zemích celého světa od pátku do neděle, shlédly ji miliony lidí. Češi mohli premiéru vidět v pátek ve 13:00.

Jiné kampaně stály miliony korun

Minulé léto vzbudil pozornost klip pražského magistrátu za osm a půl milionu korun. Spot nechal vyrobit radní Milan Richter, hlavní role hrály modelky Taťána Kuchařová a Petra Němcová. Vysílala ho satelitní stanice TV Fashion, pražské turistice však podle průzkumů nepomohl.

Podívejte se na slovenskou verzi oficiální magistrátní reklamy na Prahu:


Letos radní Milan Richter oznámil, že přijde "masivní reklamní kampaň, která tu ještě nebyla." Metropoli ve světě propagoval kromě webu i zmiňovaný spot s modelkami Němcovou a Kuchařovou. Kampaň stála podle Richtera zhruba padesát milionů korun, stejnou částku hodlá pražský magistrát investovat i v roce 2010. Milan Richter serveru Lidovky.cz řekl, že o víkendové reportáži na CNN nic neví.

Televize CNN už několikrát reklamní spoty na Prahu nebo Českou republiku vysílala, vždy však stály miliony korun. V roce 2006 se na financování s hlavním městem podílely ČSA (reklama stála 6 milionů korun), rok předtím zaplatila agentura CzechTourism 11 milionů korun.

Lidovky.cz
  • 61Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz