Dělníci dnes osadili příslušné značení, provoz byl definitivně odkloněn v odpoledních hodinách. Dálniční policie ČTK kolem 16:00 řekla, že v místě omezení je provoz plynulý a netvoří se kolony. Potíže očekávají policisté až v úterý ráno, kdy bude úsekem projíždět víc vozidel.
Omezení budou platná až do celkového dokončení stavby mostu a zprovoznění pražského okruhu v úseku mezi plzeňskou dálnicí D5 a brněnskou dálnicí D1 v letních měsících příštího roku.
"Podstatné je, že po celou dobu stavby a alternativního vedení dopravy budou oba směry vedeny ve třech pruzích. Nemělo by tak dojít k výraznému omezování v plynulosti dopravy," uvedl šéf ŘSD Alfred Brunclík. Podle ŘSD jsou uvedené změny akcí, kterou česká nejdelší a nejfrekventovanější komunikace ve své historii nepamatuje. Jiné řešení prý neexistuje.
Nová spojka mezi plzeňskou a brněnskou dálnicí má výrazně odlehčit nynější Jižní spojce a Barrandovskému mostu, kde denně projede více než 100.000 vozidel. Zhruba 60.000 z nich by měla převzít nová dálnice.
Propojení D5 a D1 je aktuálně největší silniční stavbou v České republice. Její součástí je několik mostů, například přes údolí Vltavy a Berounky, a tunelů. Podle uzavřených smluv by měly náklady na 23kilometrový úsek činit 16 miliard korun bez daně z přidané hodnoty.
Zatímco dokončení jižní části okruhu příští rok by nemělo nic ohrozit, nad dalšími úseky visí otazníky především kvůli nedostatku peněz. Celková délka okruhu má být 83 kilometrů, hotovo je nyní 17 km.