Hlavním důvodem k nákupu na internetu ale nadále zůstávají nižší ceny než v kamenných prodejnách, které zmínilo 80 procent účastníků průzkumu, uvedl Kamil Demuth z Heureka.cz. Zhruba stejný význam má úspora času. Polovina respondentů uvedla jako důvod k nákupu na internetu větší pohodlí při nakupování či širší sortiment zboží a 44 procent speciální slevové nabídky.
ČTĚTE TAKÉ: |
Rozdíly mezi cenami na internetu a v obchodech už nejsou tak velké
Heureka.cz začala nyní sledovat také slevové letáky kamenných prodejen. Z monitoringu lze podle Demutha vyčíst, že v některých kategoriích zboží už cenové rozdíly mezi internetovým a kamenným obchodem nemusí vyznívat ve prospěch e-shopů.
"Podle dosavadních zkušeností lze v akcích kamenných obchodů zakoupit přibližně čtvrtinu zboží za stejnou cenu jako na internetu nebo dokonce nižší," upozornil. Slevy a akční nabídky jsou hlavním nástrojem, pomocí kterého obchodní řetězce soupeří o zákazníky.
Češi loni na internetu utratili 37 miliard
Nakupování na internetu je v Česku stále populárnější. Útraty Čechů v internetových obchodech loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci meziročně vzrostly o čtyři miliardy na rekordních 37 miliard korun.