"Tato trať je důležitá nejen pro tranzitní a dálkovou dopravu, ale zejména pro příměstskou dopravu. Měly by například odlehčit kritické situaci s automobilovou dopravou na Vítězném náměstí," řekl novinářům náměstek pro modernizaci Správy železniční dopravní cesty Petr Šlegr.
Bubeneč- HolešoviceOpravovaný úsek je dlouhý 4,5 kilometru, nyní jsou na něm dvě železniční stanice Bubeneč a Holešovice včetně odbočky Stromovka, kde se napojuje dvoukolejná trať směr Praha Masarykovo nádraží. |
"Nádraží Bubeneč přestane sloužit pro osobní dopravu, nahradí ho zastávka Podbaba, která bude mít výhodnou polohu s přestupem na tramvaj," řekl Šlegr. Během stavby se plánují také opravy nástupišť v Holešovicích.
Stavba, jejímž zhotovitelem je Sdružení Bubeneč - Holešovice, které tvoří společnosti Metrostav a Subterra, počítá také s opravou podchodů pro pěší a osmi mostů, opraveno bude několik desítek výhybek a 23 kilometrů trakčního vedení. Vlaky zde budou moci jezdit místo současných 60 kilometrů v hodině až devadesátikilometrovou rychlostí.
Optimalizovaný úsek Bubeneč - Holešovice je součástí koridoru Berlín - Děčín - Praha - Brno - Vídeň. Díku tomu může být částečně financována také z evropských prostředků, uvedl Šlegr. Celou stavbu platí Státní fond dopravní infrastruktury.
Během stavby bude omezen provoz vždy pouze na jedné koleji. "Dojde k částečným výlukám jedné z traťových kolejí, což bude mít dopady na cestující," uvedl Šlegr. V Praze se připravují i jiné železniční stavby, například výstavba železniční zastávky Kačer nebo modernizace trati Smíchov - Radotín.