Nápad vznikl z iniciativy wimbledonského vítěze z roku 1973 Jana Kodeše, jehož původně soukromou objednávku se pošta rozhodla rozšířit. "Zafinancovali jsme tisk 30 tisíc archů, které budou k dispozici na větších poštovních úřadech," uvedl Břetislav Janík, šéf odboru známkové tvorby České pošty. Emise známek podle něj může být pro poštu výdělečná, protože řada lidí si je koupí jako sběratelský exponát a na dopis je nikdy nevylepí.
ČTĚTE TAKÉ: |
Kromě hlavní pošty v pražské Jindřišské ulici budou známky k dostání i na dalších poštách větších i menších měst, mimo jiné v Českých Budějovicích, Plzni, Brně, Ústí nad Labem, Třeboni nebo Dačicích, uvedl iDnes s tím, že známky budou v nabídce jen na těch poštách, které si je dopředu objednaly.
Podle Kodeše je škoda, že známky s některými českými tenisty vyšly už dříve v zahraničí, zatímco v Česku se nic podobného dosud neuskutečnilo. "Byla to půlroční práce. Musel jsem sehnat souhlasy od všech hráčů a získat fotografie, což nebylo úplně jednoduché, protože k některým historickým fotkám musely být licenční souhlasy archivů nebo fotografů," dodal tenista.