Rencar se dostal k zakázce na provozování reklamních ploch ve čtyřech nových stanicích na základě rozšíření tohoto kontraktu, na jehož základě které provozuje většinu reklamy v pražské hromadné dopravě.
Podobně získal Rencar - v němž má pražský dopravní podnik podíl - reklamu v nedávno zrekonstruované stanici metra Národní na lince B.
Pražský dopravní podnik chce upravit smlouvy na reklamu. Jsou nevýhodné |
Generální ředitel podniku Jaroslav Ďuriš přitom nedávno řekl, že smlouva s Rencar není pro dopravní podnik výhodná. Zmínil i možnou výpověď. „Dopravní podnik pokračuje v jednáních o možných úpravách této smlouvy,“ uvedl v pátek mluvčí podniku Jiří Štábl.
Firma Rencar podle webu vznikla v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux.
Jde o silného hráč na poli evropské reklamy, má smlouvy na reklamní plochy v MHD i v dalších městech Česka, a mimo jiné i údajně nevypověditelnou smlouvu s Prahou na reklamu na městském inventáři.
Dohoda mezi Rencar a dopravním podnikem na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Podnik tak ročně vydělává zhruba 50 milionů, výdělky reklamní společnosti jsou ale výrazně vyšší, šéf podniku Ďuriš řekl, že jde o zhruba 150 milionů ročně.
Stejná firma navíc nedávno získala smlouvu i na provoz nových elektrických reklam v opravené stanici metra Národní.