12. března 2009 15:26 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Na trh přichází nová
zdravotní pojišťovna

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 4Diskuse
Logo nové zdravotní pojišťovny Média. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Logo nové zdravotní pojišťovny Média. | foto: Reprofoto
PRAHA Na trh dnes vstupuje nová zdravotní pojišťovna. A to přesto, že v současnosti na zdravotní pojištění doléhá krize a vláda kvůli tomu uvažuje o sloučení dvou jiných pojišťoven. Od ostatních deseti konkurenčních pojišťoven se chce Média odlišovat hlavně komunikací s klienty. V té chce být aktivnější.

„Pokud si to bude klient přát, můžeme například zasílat upozornění na mobil, že je čas navštívit stomatologa,“ popsal Emil Buřič, který novou pojišťovnu vede. Kromě toho se klienti v internetovém zabezpečeném systému mohou dozvědět, kolik jejich péče stojí. Pojišťovna je hodlá také aktivně upozorňovat na příspěvky, které mohou získat například na očkování.

Každá nová zdravotní pojišťovna musí do roka od vzniku sehnat aspoň 50 tisíc pojištěnců. Média věří, že toho dosáhne dokonce podstatně dříve. Lidi láká mimo jiné i na 400korunový šek. Ten dostane každý nový klient za vyplnění ankety. Vedle příspěvků na očkování nabízí pojišťovna například příspěvek na vyšetření pro získání řidičského průkazu.

Těžký začátek
„Nic nebrání tomu, aby se na trhu objevila nová zdravotní pojišťovna. Je ale pravda, že začíná v poměrně složité situaci,“ komentoval vznik Médie prezident Svazu zdravotních pojišťoven Ladislav Friedrich.


Podle něj by si pojišťovny ovšem měly konkurovat spíše kvalitou zdravotní péče, kterou svým klientům zprostředkovávají. Zdravotní pojišťovny začínají mezi zdravotnickými zařízeními stále více preferovat ta lepší. „Uvědomujeme si, že někteří lidé ocení příspěvky na to či ono. Koneckonců všechny zdravotní pojišťovny příspěvky dávají. To hlavní ale je, jestli se pacientům dostane kvalitní zdravotní péče, když ji budou potřebovat,“ uvedl.

Podle slov Pavla Kubíčka, ředitele úseku zdravotní péče nové pojišťovny, je ale kvalita zdravotní péče tématem spíše pro ministerstvo zdravotnictví. „Uhradíme veškerou dostupnou zdravotní péči,“ řekl Kubíček, který dříve pracoval jako mluvčí České lékařské komory a pak jako ředitel odboru na ministerstvu zdravotnictví pod vedením Davida Ratha (ČSSD).


Zdravotní pojišťovna Média bude do konce roku svým klientům hradit péči ve všech zdravotnických zařízeních. Později (stejně jako ostatní pojišťovny) jen v těch, která s ní uzavřou smlouvu.

Pojišťovnu založila finanční skupina GES podnikatele Ivana Zacha.  Ta mimo jiné vlastní polovinu televize Prima. „Naším záměrem je vstoupit na trh zdravotního pojištění před jeho reformou. Ta se blíží a my chceme být u toho. Tušíme, že je otázkou příštího nebo přespříštího volebního období,“ uvedl Buřič. Časem se chce podle něj Média zařadit mezi pět největších zdravotních pojišťoven.

  • 4Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.