1. dubna 2009 9:46 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Náhubkový zákon omezí i reklamu

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 21Diskuse
Plačící dítě je pro reklamu oblíbeným motivem. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Plačící dítě je pro reklamu oblíbeným motivem. | foto: DDB Budapest, MaďarskoReprofoto
PRAHA Nový, takzvaný odposlechový zákon zakazuje velmi přísně uvést jakkoli identifikační údaje o obětech trestných činů, zvláště pak mladších 18 let. Je trochu otázka, jak se vyrovná se světem reklamy, kde „trpící dítě“ představuje svého druhu ikonický obraz.

Koncem roku 2006 vzbudila mezinárodní rozruch dnes už slavná série fotografií plačících dětí americké autorky Jill Greenbergové, nazvaná End Times. Hyperrealistické snímky rozplakaných dětských tváří vyvolaly velmi rozporuplnou odezvu.

Jill Greenberg ve své sérii The End zachytila plačící děti.

Podle některých ohlasů Greenbergová tímto aktem děti skutečně zneužívala a týrala - rozplakávala je totiž tím, že jim brala lízátka. Snímky se však v každém případě zapsaly do veřejné paměti a bylo jen otázkou času, kdy se jejich obsahu zmocní reklama. Sama Greenbergová zakázala tuto sérii komerčně využít, ale reklamní tvorbě tím nezabránila.

V Praze měly děti propagovat nealkoholické pivo

Zhruba před půl rokem se tak v Praze objevil první návrh, jak by kampaň s podobným motivem mohla vypadat. Přišla s ním agentura Lemonade, která chtěla touto formou propagovat původně nealkoholické pivo. Plačící dítě v jejím podání reaguje na tragickou dopravní nehodu, k níž došlo kvůli řidičovu pití.

„Nabídli jsme to trhu jako svou aktivitu. Práci Greenbergové jsme použili s jejím souhlasem jen jako pracovní ilustraci s tím, že pro případnou skutečnou kampaň by se tyto snímky musely přefotit. Vypadalo to nadějně, ale zájem pak nakonec utichl,“ uvedl pro LN Petr Václavek z Lemonade.

Původní návrhy nechala agentura na svém webu. Skutečná kampaň na motivy Greenbergové záběrů se tak objevila až letos, a to v Chicagu. Tamější pobočka Euro RSCG je opravdu přefotila v podobném stylu a použila pro kampaň asociace na ochranu dětí (Juvenile Protective Association) upozorňující na to, že děti lze zneužívat i verbálně.

  • 21Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz