16. srpna 2012 16:00 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Nákupních center přibyde,
zákazníci ale méně utrácí

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Nákupní centrum - ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nákupní centrum - ilustrační foto. | foto: Shutterstock
PRAHA V Česku letos sice vznikne výrazně víc nových nákupních center než loni, obchodníci se ale musejí smířit s menší ochotou spotřebitelů utrácet. Nové značky tak míří hlavně do nejlepších obchodních domů a nejatraktivnějších lokalit.

Vyplývá to z dnes zveřejněné analýzy realitní poradenské společnosti DTZ.

Letos na tuzemském trhu vznikne v nákupních centrech 144 000 metrů čtverečních obchodních ploch, což bude podle DTZ meziroční nárůst o 156 procent. Za loňským propadem bylo zastavení nové výstavby v letech 2009 a 2010.

PŘEČTĚTE SI:

V roce 2013 plánují stavitelé dokončení asi 200 000 metrů čtverečních maloobchodních ploch. "Kolik však bude reálně otevřeno, se teprve ukáže - dokončení projektů může být odsunuto, pokud se nepodaří získat dostatečný podíl pronájmů," uvedla vedoucí výzkumu DTZ Lenka Šindelářová.

Letos mají otevřít tři nová nákupní centra

Do konce letošního roku se mají otevřít brány nového obchodního centra Breda & Weinstein v Opavě, skupina CPI chce dokončit nákupní park v Trutnově, v Olomouci se má otevřít kompletně zrekonstruovaná Galerie Moritz. Příští rok se očekává otevření například olomoucké Galerie Šantovka nebo druhé etapy obchodního centra v Praze na Černém Mostě.

Celkem jsou nyní v Česku přibližně tři miliony metrů čtverečních obchodních center a nákupních parků nad 5000 metrů čtverečních.

Nejdražší nájem je v Praze Na Příkopě

Nejvyšší nájemné platí obchodníci za prodejní plochy tradičně v pražské ulici Na Příkopě. Pronájem metru čtverečního tam měsíčně stojí 170 eur, tedy asi 4236 korun. U vybraných obchodů je to podle DTZ ještě o něco víc.

Nové značky v Česku

Mezi nové značky, které do tuzemských obchodů nedávno zamířily, nebo jsou těsně přes expanzí do České republiky, patří americký prodejce hraček Toys R' US, rakouský obchodník se spodním prádlem a plavkami Palmers, kanadská obuvní značka Aldo, další prodejce obuvi Crocs anebo belgická módní značka Kipling. Z trhu naopak v Česku a na Slovensku zmizelo například 11 obchodů Gigasport koncernu Kastner & Öhler.

Lidovky.cz, ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na Lidovky.cz