Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Nástupce Ferrari 599 dostane 700 koní

  8:00
Příští nové Ferrari bude už za rok nejsilnějším silničním vozem v historii značky. Ponechá si však pohon zadních kol.

Ferrari 599 foto: Reprofoto

Po výměně malého osmiválcového modelu i čtyřmístného cestovního vozu zbývá v nabídce Ferrari jediné starší auto: 599 GTB. Dvanáctiválcový supersport čeká střídání už příští rok.

Nový stroj dostane stejný motor jako Ferrari FF naladěný do okolí sedmi set koní, aby drželo krok s konkurencí v podobě Lamborghini Aventador LP700-4. V Maranellu však údajně zůstanou věrní pohonu zadních kol.

Více k tématu najdete na www.autoweb.cz

Motor pod kapotou FF nepostrádá potenciál. V cestovním hatchbacku dostal 660 koňských sil, přestože je naladěn na pohodlné cestování spíš než špičkové výkony.

Dvanáctiválec konstrukčně vychází z motoru vyvinutého před lety pro Ferrari Enzo, použitého také v 599. Pro FF dostal přímé vstřikování a další úpravy, nicméně už před tím se objevil v okruhovém FXX Evoluzione s výkonem přes 850 koní.

Ferrari nastoupilo s posledními modely cestu velkých změn. 458 Italia byla po dvou podobných modelech pokrokem po stránce konstrukce, designu i výkonů. FF je přímo revoluční a nečekaně lehké. Také 599 se musí změnit, bude především lehčí, přestože Ferrari zůstává věrné hliníkové konstrukci.

Čtěte také

Sama automobilka několikrát naznačila, že její vlajková loď zůstane u pohonu zadních kol. Systém 4RM se údajně hodí spíš pro uvolněné cestovní modely.

Zároveň všal z Maranella několikrát zaznělo, že pohon všech kol nezůstane vyhrazen jedinému modelu. Jeho nejpravděpodobnějším příjemcem je příští generace

Autoři:

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...