Green E Line je konstruováno jako tzv. Pedelec (Pedal Electric Cycle). U tohoto typu elektrického kola má motor funkci pouze jako omezený pomocný pohon při šlapání do pedálů. Nabídne dojezd 105 kilometrů. "Význam elektrického pohonu hraje u jízdních kol stále větší roli," uvedl člen představenstva Škody Auto Werner Eichhorn.
Návrat ke kořenůmAutomobilka nabízí celkem deset modelů kol. Pro výrobce osobních automobilů je jejich prodej jen doplňková záležitost, mladoboleslavská značka Laurin & Klement přitom byla v roce 1895 založena jako výrobce právě jízdních kol. Nyní už kola přímo nevyrábí, Škodou nabízené modely vychází z kol produkovaných jinými výrobci, v případě elektrokola rakouskou KTM. |
Lidé nyní kupují více elektrokola i elektrické skútry. Podle prodejců je jedním z důvodů rozmachu elektromobility růst cen pohonných hmot. Firmy nabízejí novinky s vyšším výkonem.
Podle jednatele společnost E-POHONY Šikula Martina Šikuly prodej elektrokol roste ročně zhruba o třetinu. Zákazníci chtějí často silnější stroje, než jaké povoluje legislativa. S výrobou elektrokol letos začne například v Zábřehu také společnost Master Bike.
Elektropohony jsou trendem i v dalších dopravních prostředcích. Firmy staví motocykly, motokáry nebo třeba dětská šlapadla. Roste také počet českých firem, které se výrobou v oboru zabývají.
Master Bike, která patří mezi přední tuzemské výrobce jízdních kol, chce letos smontoval několik tisíc elektrokol. Populární jsou kola s přídavným elektromotorem zejména v západoevropských zemích, do kterých Master Bike vyváží veškerou produkci bicyklů.
Od ledna do května letošního roku se do Česka dovezla elektrická kola v hodnotě 46 milionů korun, nejvíc z Číny, Německa a Hongkongu. Čeští výrobci naopak vyvezli v letošních prvních pěti měsících kola s přídavným elektromotorem v hodnotě 28 milionů korun, ve stejném období loňského roku dosáhl export 40 milionů korun. Hlavní exportní destinací je Nizozemí.