Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Název Student Agency zmizí ze žlutých autobusů, potvrdila Jančurova firma

Slovensko-cest

  11:05
BRNO - Skupina Student Agency Radima Jančury potvrdila zásadní marketingovou změnu. Její žluté autobusy budou od dubna jezdit pod označením RegioJet - stejně jako vlaky z této dopravní společnosti.

Typicky žlutý autobus společnosti Student Agency. foto: Student Agency

Na tento důležitý krok upozornily Lidovky.cz už na začátku listopadu. Dopravce nyní přejmenování výdělečných autobusů potvrdila. Od 4. dubna začnou žluté silniční linky jezdit pod značkou RegioJet.

„Cílem je další růst jak v Česku, tak zejména na mezinárodních trzích. Proto se chceme prezentovat jako jednotná středoevropská síť autobusových a vlakových spojů a chceme to dělat pod marketingovou značkou RegioJet, která nám bude zejména na zahraničních trzích silnou oporou,“ uvedl mluvčí Aleš Ondrůj.

Jančurovi se zpožděním dorazilo prvních sto 'zelených' taxíků. Shání jim řidiče

Síť vlakových a autobusových spojů má mít v budoucnu potenciál přepravit ročně 15 až 20 milionů lidí.

Loni využilo na českých a slovenských vnitrostátních a na mezinárodních linkách 7,25 milionu cestujících, což je nárůst proti předchozímu roku o 12,4 procenta. Nejrychleji rostly mezinárodní linky, a to o více než šestnáct procent. České vnitrostátní linky rostly o tři procenta, vyplývá z tiskové zprávy společnosti.

Autobusy budou sice jezdit pod jednou značkou, budou se pod ní prezentovat navenek, nadále však zůstanou dvě oddělené společnosti Student Agency a RegioJet. Zatímco Student Agency bude zaštiťovat české a mezinárodní linky z Česka, firma RegioJet bude nadále zajišťovat železniční dopravu a vnitrostátní autobusovou dopravu na Slovensku včetně linky z Bratislavy do Vídně.

Autobusy s novým označením RegioJet už jezdí na slovenské vnitrostátní lince.
Typicky žlutý autobus společnosti Student Agency.

Pod značkou Student Agency nadále zůstane například prodej letenek či prodej pracovních a jazykových zahraničních pobytů.

Společnost předpokládá v nejbližší době růst na Slovensku a dalších zahraničních trzích, protože český trh už je velmi saturovaný. Z celkového počtu cestujících svezly loni autobusy na českých vnitrostátních linkách přes 5,5 milionu lidí. Místo otevírání nových linek se dopravce soustředí spíše na posilování stávajících.

Na Slovensku chystá otevírání nových linek, termíny závisí na rychlosti administrativních záležitostí. Na mezinárodních linkách posiluje nejžádanější destinace, jako je Vídeň, Berlín či Budapešť. Od dubna také začne na své spoje postupně nasazovat 45 nových autobusů.

Autoři: ,

Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko
Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko

Zajistěte svému miminku to nejlepší hned od začátku s BEBELO® Milk 2, které je pečlivě vyvinuté pro harmonický růst a vývoj vašeho dítěte. Mléko...