Dráhy připravily na začátku turistické sezóny informační kampaň, která varuje před nebezpečným chováním cestujících. Její součástí je označení vozidel samolepkami s varováním před nezodpovědným chováním.
"V první vlně jsme se zaměřili na děti a jejich rodiče,“ informuje v tiskové zprávě Jiří Ješeta z marketingového oddělení Českých drah. "Připravili jsme tři motivy s dětmi a maskotem našeho dětského programu slonem Elfíkem.Samolepky vlepené do dveří uvnitř vozů apelují na rodiče, aby hlídali své děti.
Pokud si hrají v soupravě bez dozoru, může dojít k jejich zranění, například když se vykloní z vlaku, vyhodí předměty z okna nebo pokud by se pokoušely otevírat dveře ať již u stojícího nebo dokonce u jedoucího vlaku,“ varuje Ješeta.
Samolepek bylo podle tiskového mluvčího drah Petra Šťáhlavského vyrobeno 2 400 kusů a do jednotlivých vozů byly podle typu umístěny po jedné nebo dvou kusech. Celkem tak bylo varovným sdělením označeno přes 1 200 osobních vozů.
Nastupujte bezpečně
Druhé varování je namířeno přímo k nástupu a výstupu cestujících. "Naši zaměstnanci jsou opakovaně svědky desítek případů, kdy lidé otevírají dveře ještě před zastavením vlaku, vystupují na opačnou stranu než je nástupiště nebo se pokouší dohonit vlak a naskočit za jízdy,“ upozorňuje Jiří Ješeta.
Při těchto situacích pak podle něj dochází často k vážným zraněním nebo dokonce k usmrcení.
Samolepek s piktogramem nechaly dráhy vyrobit 7 900 kusů a byly nalepeny na nástupní dveře téměř dvou tisíc osobních vagónů.