Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Nehodu autobusu už řeší pojišťovny, zaplatí i let

Ekonomika

  15:30
PRAHA - Sobotní nehodu českého autobusu v Chorvatsku už začaly řešit pojišťovny, na asistenční lince je i psycholog. O klienty je prý postaráno, škody a léčebné výlohy se uhradí z pojištění.

Trosky českého autobusu, který havaroval na chorvatské dálnici A1 nedaleko tunelu foto: ČTK

Informovali o tom mluvčí Kooperativy a ČSOB Pojišťovny, u nichž je pojištěna většina cestujících. Zástupci pojišťoven také upozornili, že v případě lehčí nehody by měli lidé co nejdřív volat asistenční službu a poradit se, jak danou situaci řešit.

ČTĚTE TAKÉ:

Podle mluvčího ČSOB Pojišťovny Petra Milaty se budou léčebné výlohy a škody na majetku hradit z cestovního pojištění. "Posílili jsme telefonní linky asistenční služby o psychology," popsal další opatření s tím, že nasadili i pracovníka se znalostí chorvatštiny, který řeší vypořádávání s místními zdravotnickými zařízeními.

Pojišťovny zaplatí i let

"Řešíme tam čtyři případy, z toho tři zranění a jeden mrtvý," uvedl mluvčí Kooperativy Milan Káňa. V rámci asistenční služby prý vyčlenili dva zaměstnance, kteří jsou k dispozici pouze lidem z havarovaného autobusu a jejich příbuzným. V současnosti prý pojišťovny na místě koordinují dopravu turistů z nemocnice k armádnímu speciálu, který pro ně byl vypraven.

Z pojištění se běžně hradí i repatriace, tedy návrat klientů do vlasti. Podle Káni se bude z prostředků pojišťoven hradit i let. Armádní speciál s českými turisty má odpoledne přistát v Brně, kde sídlí cestovní kancelář Atlas Adria. Její pracovníci zatím nedostali informace o tom, zda by kancelář měla zaplatit část nákladů na vypravení speciálního letu. O pomoc s návratem cestujících požádalo ministerstvo zahraničních věcí.

Češi na dovolené

Češi se ročně podle údajů Evropské cestovní pojišťovny vydají na zhruba pět milionů zahraničních dovolených. Na téměř 1,3 milionů zájezdů jedou právě autobusem.

Kromě hrazení škody z cestovního pojištění klienta mají podle Ondřeje Rušikvase z Evropské cestovní pojišťovny po havárii autobusu klienti nárok na náhradu škody také z povinného ručení autobusu nebo z pojištění řidiče. Někdy má prý autobusový dopravce uzavřeno také takzvané pojištění sedaček.

"Samozřejmostí je koordinace při návratu klientů do vlasti, jednání s cestovní kanceláří, zajištění policejního protokolu, ale také celkové uklidnění klientů a podrobné vysvětlení, na co mají ze svého pojištění postižení nárok," popsal standardní postup Rušikvas.

Autoři: ,