13. října 2011 10:31 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Nejcennější je Louis
Vuitton, Nokia dál padá

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Louis Vuitton. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Louis Vuitton. | foto: Reprofoto
PRAHA/VÍDEŇ Nejcennější evropskou značkou letos zůstala LVMH francouzského výrobce a prodejce luxusního zboží Moët Hennessy Louis Vuitton. Má hodnotu 31,7 miliardy eur (zhruba 786 miliard Kč).

Vyplývá ze studie Evropského institutu pro výzkum značek ve Vídni. Druhá je v Evropě svou hodnotou značka britského telekomunikačního operátora Vodafone a třetí značka největšího světového pivovaru InBev z Belgie. Z první desítky naproti tomu vypadl finský výrobce mobilů Nokia.

INFOGRAFIKA

Hodnota deseti nejcennějších evropských značek se proti loňsku zvýšila o 11,6 procenta na více než 232 miliard eur. Nejvýrazněji stoupla švýcarskému potravinářskému a nápojovému gigantu Nestlé o 29,9 procenta na 25,4 miliardy eur.

Následuje německá chemická společnost BASF s růstem hodnoty značky o 17,6 procenta a německá automobilka Daimler, jejíž značka si proti loňsku polepšila o 15,4 procenta.

Luxusní značky rostly nejvíc

Nejvýrazněji podle letošní studie v Evropě stoupla hodnota značek průmyslu luxusního zboží, její zvýšení o 17,6 procenta bylo skoro dvojnásobné proti průměrnému růstu 8,9 procenta.

Nadprůměrně, o 14,6 procenta, vzrostla hodnota značek finančních služeb, u spotřebního zboží stoupla o 10,2 procenta. Maloobchod podle studie vykázal růst hodnoty značek o 6,4 procenta a telekomunikace o 5,4 procenta.

ČTĚTE TAKÉ:

"Evropa je ´kontinentem spotřebního zboží´, Severní Amerika je silná v IT a technologiích a Apple je s hodnotou 69,7 miliardy eur nejcennější značkou světa. Asie je silná ve finančních službách," uvedl ředitel vídeňského institutu Gerhard Hrebicek.

Evropa má podle něj dvakrát tolik značek co Severní Amerika, ale americké značky mají zase dvakrát větší hodnotu než ty evropské. Značkové firmy ve Finsku, Švýcarsku, Lucembursku, Švédsku, Dánsku a Rakousku mají největší vliv na místní ekonomiky z hlediska poměru hodnoty značky k hrubému domácímu produktu, ukázala také studie.

Institut zkoumal více než 3000 značkových firem ve 24 zemích a 16 průmyslových odvětvích a jejich hodnota byla porovnána se značkami v Americe a Asii.

ČTK, Lidovky.cz
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Cuketovo čokoládový chlebíček
Cuketovo čokoládový chlebíček

Potěšte rodinu rychlou dobrotou.

Najdete na Lidovky.cz