25. října 2010 10:04 Lidovky.cz > Byznys > Auto - Aktuality

Nejmenší volvo nyní vypadá
dravěji, ale jezdí stejně

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Volvo C30 | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Volvo C30 | foto: Volvo
Nová verze Volva C30 se snaží tvářit dravěji, zvláště s příplatkovým "sportovním" paketem. Jenže ani s ním tohle auto sportovní není. Má jiné přednosti. Jako typické volvo? Ne tak docela.

Volvo C30 je trochu jiné než ostatní vozy této švédské značky, která se proslavila prostornými a bezpečnými hranatými kombíky. Ne že by byla přímo konzervativní, dokázala včas využít nastupující módu takzvaně sportovněužitkových vozů kategorie SUV a dnes prodává také menší sourozence svých typických sedanů i kombi. Překvapivou odvahu ostatně ukázala již v roce 1985, kdy představila kompaktní hatchback ostrých tvarů 480; první volvo s pohonem předních kol. Právě na něj před čtyřmi lety s odstupem navázal model C30, přestože to automobilka při jeho představení nijak nedala najevo. Šlo jí totiž o nalákání mladých zákazníků, kteří řeší spíše styl než historii.

Hodnocení

Za volantem            * * *
Pro rodinu               * *
Cena/výkon             * *

Stupnice 1–5, kde 5 hvězdiček je nejvíc.

Nyní je tu inovovaná verze C30. Dostala kulatější příď se světlomety zasahujícími do blatníků a další drobné retuše, které jí mají dodat dramatičtější vzezření. Kdo chce více, může si objednat sportovní paket R-Design, který je již dle názvu čistě "designový" – tedy jen optický.

Nejmenší volvo je stále čtyřmístné, přičemž ti vzadu sedící budou mít dost místa na nohy i lokty, ale těsno nad hlavou. Tohle auto je spíš pro dva. Ostatně více než dvojčlenné posádce by nemusel vystačit malý zavazadlový prostor – naštěstí se sklápěcími zadními sedačkami, které plynule navazují na jeho mělké dno. Kufr již konečně dostal alespoň měkkou plastovou clonu, takže nevystavuje svůj obsah za zadními "dveřmi", které jsou vlastně jen sklem. Clona se špatně ukotvuje, ale už je konečně součástí sériové výbavy. Za pevný kryt, obvyklý u ostatních aut, si automobilka účtuje nehorázných 2100 korun.

Nejmenší volvo nyní vypadá dravěji, ale jezdí stejně. Pěkně sedí, jeho spíše komfortnější podvozek si poradí i s horšími silnicemi a je stabilní ve vysokých rychlostech.

Autem pro náročné řidiče ale C30 není. Jednak ve srovnání s "obyčejným" Fordem Focus (se kterým má stejné technické základy) působí trochu tupěji, jednak má příliš synteticky lehké řízení i poněkud rozbředlé pedály. Ani stabilizační systém nelze vypnout. A chybí tu to nejdůležitější: Volvo C30 není moc velká zábava řídit, k rychlejší jízdě nesvádí. Neumí zapojit do děje. Neznamená to, že by nebylo schopné nebo rychlé, ale pořád působí odtažitě. Tyhle věci se těžko popisují. Škoda, třeba šestistupňová převodovka řadí hladce a brzdy jsou více než dostatečné. S dvoulitrovým turbodieselem dokáže být i dostatečně rychlé, přestože čísla v jeho technických údajích nic zvláštního neslibují. Může za to vynikající pružnost tichého a kultivovaného motoru, který dokáže být i úsporný. Klidně s ním lze jezdit kolem šesti litrů. Pokud chcete diesel, tenhle se jeví jako ideální. Nejsilnější pětiválec D5 už příliš zatěžuje příď a o moc vyšší výkony nepřináší.

Pro tohle auto jsou důležitější jiné vlastnosti než radost z jízdy – stejně jako pro jeho zákazníky. Řekněme originalita, čistý skandinávský design, skvělé sedačky, bohatá výbava a možnosti jejího přizpůsobení zákazníkovi. Nadšené řidiče neuspokojí a možná ani nechce, ale kdo chce něco menšího, stylového a ne nabubřelého, lepší volbu snad ani nemá. Pokud se smíří s hodně odvážnými cenami C30.

SROVNÁNÍ S KONKURENCÍ

  Volvo C30 2.0D BMW 118d Volkswagen Scirocco 2.0 TDI DPF
 Rozměry  4266x1782x1443 mm 4239x1748x1421mm  4256x1810x1404 mm
 Zavazadlový prostor  233l  330l  312 l
 Hmotnost  1421kg  1385kg  1304 kg
 Motor  turbodiesel, 4válec, 2,0 l  turbodiesel, 4válec, 2,0 l  turbodiesel, 4válec, 2,0 l
 Výkon  100 kW (136k)  105kW (143k)   103 kW (140 k)
 Zrychlení 0-100 km/h  9,4 s  9 s  9,3 s
 Nejvyšší rychlost  205km/h  210km/h  207 km/h
 Komb. spotřeba  5,7 l / 100km  4,5l / 100km  5,1 l / 100 km
 Cena  600 000Kč  641900Kč  585 500 Kč

Jan Stacha
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na Lidovky.cz