Vyplývá to z aktuálního výzkumu Radioprojekt, jehož výsledky dnes zveřejnily agentury STEM/MARK a Median. Impuls drží prvenství od počátku průzkumu v roce 2006. Konkrétní čísla jsou: 1 939 000 posluchačů týdně, 1 002 000 posluchačů denně a 12,5 procentní podíl z celkového rozhlasového trhu.
„Opět se potvrdilo, že Rádio Impuls je lídrem na českém rozhlasovém trhu a boj o druhou příčku sledujeme z této pozice s velmi slušným náskokem. Náš férový a poctivý přístup k posluchačům, stavbě programu a poskytovaným informacím, ať už ve zpravodajství nebo dopravě, se znovu ukázal jako správná cesta,“ říká generální ředitel Rádia Impuls Jiří Hrabák.
Radiožurnál začal vysílat z nových modernějších studií |
Nejposlouchanější stanicí Českého rozhlasu je Radiožurnál, který v celkovém pořadí obsadil čtvrté místo s 835 tisíc posluchačů. Z předních stanic zaznamenala mírný nárůst pouze Frekvence 1, a to o devět tisíc denních posluchačů. Největší ztráty postihly Radiožurnál a Evropu 2.
Mezi regionálními stanicemi zůstává na prvním místě Rádio Blaník (606 tisíc) následované Country Rádiem (246 tisíc), Rádiem Beat (242 tisíc) a Rádiem Čas (159 tisíc).
Na trhu s mediálního zastoupení zůstává lídrem Radiohouse, který loni vznikl jako společných projekt mediálních skupin Lagardere Active ČR a Media Bohemia, respektive jejich zastupitelství Regie Radio Music a Marketing Media Services. Na Radiohouse podle průzkumu připadá 52,1procentní podíl na poslechu, na Radio United Services 23,9 procenta a skupina Českého rozhlasu vykázala podíl 22,3 procenta.
Proti propagandě. Rádio BBC chce vysílat v Severní Koreji |
Podle odhadů Sdružení komunikačních a mediálních organizací čisté rozhlasové investice do reklamy ve třetím čtvrtletí meziročně stouply o 1,4 procenta na 249,6 milionu korun.
Čísla založená na údajích firem a expertním odhadu se liší od průzkumů, které pracují pouze s ceníkovými informacemi.