Úterý 19. března 2024, svátek má Josef
130 let

Lidovky.cz

Nejposlouchanějším rádiem zůstává Impuls. Poslechovost mu ještě roste

Média

  11:02aktualizováno  14:10
PRAHA - Rádio Impuls zůstává nejposlouchanějším rádiem českého éteru. Potvrdila to čísla Radioprojektu za první polovinu letošního roku. V tzv. poslechovosti za minulý týden Impuls „nasbíral“ 1 927 tisíc posluchačů. Přitom podle posledních čísel za poslední čtvrtletí loňského roku a první čtvrtletí letošního roku měl 1 907 tisíc posluchačů ve stejné kategorii.

Nejposlouchanější stanicí zůstává rádio Impuls, potvrdil průzkum. foto: Rádio ImpulsReprofoto

Ve srovnání stejných období si naopak pohoršila Frekvence 1. Z 1 604 tisíc jí v první půlce roku zůstalo 1 586 posluchačů v měření za poslední týden. Hůře je na tom i Evropa 2 (z 1 677 tisíc posluchačů na 1 673). Poklesy dvojky a trojky v českém éteru jsou ale na hranici tzv. intervalu spolehlivosti. Dlouhodobě se tak prakticky jejich poslechovost nemění.

V denní poslechovosti, tzv. poslechovosti včera, má Impuls 966 tisíc posluchačů (oproti 967), Frekvence 1 je na 891 (oproti 893) a Evropa 2 má 856 tisíc (oproti 894).

U stanic Českého rozhlasu došlo k významnějším změnám poslechovosti u jednotlivých stanic. Jednou z nich je pokles u ČRo Dvojka a to o 37 tisíc. Poklesla i Vltava o devatenáct tisíc posluchačů týdně. Roste pak ČRo Plus a to o devět tisíc posluchačů oproti předchozímu měřenému období. Naopak roste ČRo Radiožurnál o 34 tisíc posluchačů týdně.

Co se týče podílu na trhu posílil o 0,7 procenta Radiožurnál a pohoršila Evropa 2 o 0,4 procenta. Ostatní rádia zůstala ve svém podílu na koláči celého trhu prakticky stabilní: Rádio Impuls (12%), Frekvence 1 (10,9%), Radiožurnál (9,9%), Evropa 2 (8,2%), ČRo Dvojka (5,6%).

Zajímavý je ukazatel, jak se vyvíjí poslechovost rádií v čase v průběhu dne. Například ráno se Radiožurnál drží na pozici dvojky éteru a s večerem jeho podíl na poslechovosti klesá. Opačná je situace u o Evropy 2, která naopak roste v podvečer.

Denně některou z rozhlasových stanic poslouchá 62,9 % populace ve věku 12-79 let. V týdenním horizontu se pak k poslechu rádia dostane 85 % populace.

Článek byl převzat z internetového serveru Mediahub.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!