Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Největší, nejdražší a neviditelná kampaň

  19:47
PRAHA - Je to vůbec nejdražší kampaň v historii ministerstva dopravy. Jenže zároveň je také „neviditelná“. Alespoň tak se vyjádřil její spolutvůrce režisér Filip Renč a reklamní experti. Kampaň Nemyslíš, zaplatíš za 150 milionů měla být doslova všude. V televizi, na ulicích, na internetu. Nic takového se ale měsíc po prvním odvysílání drastických spotů neděje.

Kampaň ministerstva dopravy Nemyslíš-zaplatíš stála 150 milionů korun foto: Repro LN

„Nelíbí se mi, jak je neviditelná,“ kritizuje Renč. „Mělo by se to zásadním způsobem zlepšit, aby kampaň byla skutečně kampaní. Ta má být úderná, silná, a ne roztažená do dvou let. Proto budeme mít poradu, jak celý projekt zintenzivnit,“ prozradil. Režisérovi se totiž nelíbí způsob, jak je kampaň vedena. A v čem je hlavní problém? Projekt je naplánován na dva a čtvrt roku, a nedokáže se proto vyrovnat kratším, ale údernějším kampaním.

Potvrzují to i reklamní experti. „Když si vezmete kampaň na české předsednictví EU, tak ta byla opravdu všude,“ srovnává reklamní analytik Štěpán Wolde. „Ve srovnání s ní jsou klipy s dopravní tematikou prakticky neviditelné.“ Ministerstvo dopravy si ale stojí za svým. „Kampaň nelze hodnotit po měsíci, trvá dva a čtvrt roku. Když si vezmeme říjnové statistiky nehod, jsou velmi pozitivní. Pokud tedy chceme udělat hodnocení za říjen, tak kampaň účinkuje,“ říká mluvčí ministerstva Karel Hanzelka.

Autor: