Použití nekalých obchodních praktik inspektoři prokázali při osmi kontrolách.
Nejčastěji šlo o poskytování zavádějících či neúplných informací o podmínkách využití nabízených produktů - například nebyla uvedena informace o podmínkách navýšení ceny zájezdu či o specifických podmínkách poskytování deklarovaných slev.
Soud: Pojišťovny by měly uhradit celou cenu zájezdu po krachu cestovky |
„Ve sledovaném období jsme nezjistili žádný vážný nedostatek v oblasti reklamací, což považuji za pozitivní výsledek, i když celkový poměr porušení je vyšší než v 1. čtvrtletí. Spotřebitelé by se měli před uzavřením cestovní smlouvy vždy seznámit se všemi podmínkami poskytovaných služeb a vyžadovat informace důležité pro svá rozhodnutí předem,“ uvedl šéf ČOI Mojmír Bezecný.
Od dubna do června inspekce provedla celkem 77 kontrol a porušení předpisů zjistila při 29 kontrolách, tj. ve 37,7 procenta případů.
Ve 2. čtvrtletí inspekce uložila kancelářím a agenturám celkem devatenáct pokut ve výši 211 tisíc korun.