Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

NĚMÝ: Chuť firem na akvizice roste

Ekonomika

  9:24
PRAHA - Zatímco hlavní akciové indexy již několik týdnů váhají, zda se mají vydat ze svých maxim od podzimu 2008 ještě více nahoru, nákupní apetit velkých světových firem dál roste.
Šperky (ilustrační foto)

Šperky (ilustrační foto) foto: Shutterstock

Dalším důkazem je nabídka francouzského výrobce luxusního zboží Moet Hennessy Louis Vuitton (LVMH) na převzetí menšího italského konkurenta Bulgari. Trhy překvapila hlavně nabízená cena, která Bulgari oceňuje na 3,7 miliardy eur, celých 60 procent nad cenou akcií na trhu během minulého týdne.

Přesto by se tato obří transakce mohla LVMH vyplatit, hlavně proto, že firma nákupem Bulgari významně posílí v atraktivní oblasti prodeje hodinek a šperků. Tento aktuálně dynamicky rostoucí segment se na tržbách LVMH nyní podílí jen pěti procenty a navíc v něm LVMH dosahuje provozní marže jen 13 procent, zatímco pro firmu jako celek jsou typické marže okolo 20 procent.

Hodinky značky Maurice Lacroix - ilustrační foto.

Nabízí tedy snad tato transakce investorům nákupní příležitost? V případě akcií Bulgari již téměř jistě ne. Přesněji řečeno, pro dosavadní akcionáře je to skvělá zpráva, ale teď již obchodování s akciemi Bulgari zřejmě bude nezáživné a cena zůstane v blízkosti nabídky LVMH.

Lze čekat, že většina akcionářů Bulgari této štědré nabídky využije. Výhodnost nové akvizice pro LVMH ukáže až čas. Nabízenou cenu lze hodnotit jako poměrně vysokou, naši kolegové ze Société Générale jsou ovšem přesvědčeni, že akvizice Bulgari je strategicky dobrým krokem. Proto doporučují akcie LVMH kupovat s cílovou cenou 140 eur za kus, a tak jim věští růstový potenciál zhruba 25 procent.

Autor:

Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko
Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko

Zajistěte svému miminku to nejlepší hned od začátku s BEBELO® Milk 2, které je pečlivě vyvinuté pro harmonický růst a vývoj vašeho dítěte. Mléko...