14. ledna 2008 14:13 Lidovky.cz > Byznys > Auto - Aktuality

Nenápadně příjemná kvalita

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 6Diskuse
Toyota Corolla Verso svým vzhledem nijak zvlášť neoslní, o to větší překvapení však nastane po rozjezdu. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Toyota Corolla Verso svým vzhledem nijak zvlášť neoslní, o to větší překvapení však nastane po rozjezdu. | foto: Foto ToyotaReprofoto
PRAHA Toyota Corolla Verso v testu LN ukázala, že má mezi kompaktními vozy MPV stále co nabídnout.
Skupina kompaktních vozů MPV s délkou do 4,5 metru se obvykle nabízí nejen v konvenčním pětimístném uspořádání, ale často také jako sedmimístné verze. Vzhledem k dané velikosti je použití zadních sedadel ve všech těchto vozech buď nouzové, nebo určené pro děti. Sedm míst měla také Toyota Corolla Verso vybavená turbodieselem 2,2 litru, kterou jsme testovali v LN.

Vpřípadě, že jste zájemcem o automobil této kategorie a líbí se vám vyšší pozice za volantem a velká variabilita vnitřního prostoru, možná vás toto auto na první pohled nijak zvlášť nezaujme. Má totiž konzervativní vzhled a nad ostatní nevyniká ani svými rozměry, což platí také při pohledu do vnitřního prostoru vozu.


Opel Zafira
Opel Zafira

Opel Zafira přichází s podobnou nabídkou prostoru. Jeho uspořádání sedadel ale není tak praktické jako u japonského vozu. Zafira působí sportovněji a po stránce designu výrazněji než konzervativní Toyota. Nevýhodou Opelu jsou vyšší ceny.
Pokud na tomto autě něco zaujme, je to objem jeho turbodieselu - 2,2 litru. Zajímavá je také cena, což platí především při srovnání výbavy s evropskou a japonskou konkurencí. Ale až skutečné setkání s tímto autem a jízda v něm ukáže to, co neobsáhnou žádné technické tabulky - totiž to, že Corolla Verso je mimořádně příjemným vozem, který působí velmi robustně a řidiči dodává skutečný pocit důvěry.

Dokonale se přizpůsobí Corolla Verso se kromě testované sedmimístné verze prodává také jako pětimístný vůz, který je o 20 tisíc korun levnější. Sedadla v zadní části interiéru jsou navržena tak, aby je bylo možné snadno skládat, a vytvořit tak rovnou podlahu v prostoru pro zavazadla. Ve druhé řadě je trojice samostatných míst, která lze nezávisle posouvat, měnit sklon jejich opěradel a sklápět je. Jejich mechanismus funguje jednoznačně a snadno se ovládá. Střední řada sedadel nabízí svému osazenstvu dostatek prostoru ve všech směrech a také solidní komfort.

Sedadla v zádi vozu obsadí takřka celý prostor pro náklad s objemem 397 litrů. V případě, že nejsou potřeba, lze je snadno zapustit do podlahy. Přístup na ně umožňují vpřed odklopná vnější sedadla řady číslo dvě. Nepříliš pohodlný posaz je dán především jejich nízkou pozicí nad podlahou vozu, také místa pro nohy je spíš méně než více. Nicméně, jak jsme již zmínili, to je typická vlastnost všech vozů této skupiny.

Spousta místa pro drobnosti

Volkswagen Touran
Volkswagen Touran.

Volkswagen Touran je cenově posazen mnohem výše než Corolla Verso. Zároveň ale ani s nejsilnějším nabízeným turbodieselem 2,0 TDI není při jízdě tak příjemný. Touran má velmi hodnotně působící praktický interiér, ovšem zadní sedadla jsou skutečně nouzová.
Při pobytu za volantem má řidič pocit, že sedí ve větším autě, než tomu ve skutečnosti je. Může za to nejen tvar přístrojové desky, ale také její plynulé spojení s výplněmi dveří. Středový panel s jakoby skleněným dekorem působí velmi moderně a je také velmi přehledný a srozumitelný. Zpracování tohoto vozu je na vysoké úrovni, a tak snad jedině zelenkavé přístroje působí ve srovnání s ostatními částmi přístrojové desky o něco laciněji.

Toyotě Corolla Verso nelze takřka nic vytknout z pohledu odkládacích schránek. Před spolujezdcem jsou dvě a spoustu věcí lze odložit také mezi sedadla, kde je trojice držáků nápojů. Poměrně velké schránky jsou umístěné také ve dveřích.

Silné srdce
Mezi kompaktními „empívíčky“ není mnoho typů, které by se mohly pochlubit tak příjemným naftovým motorem. Pro tento vůz Toyota sice nabízí ještě silnější verzi turbodieselu 2,2 litru s výkonem 180 koní, nicméně testovaná verze naladěná na 136 k je příjemnější a také z hlediska ceny lepší volbou.

Motor se vyznačuje kultivovaným chodem i nízkou hlučností. Příjemnou vlastností je také velmi plynulý nárůst výkonu, který oceníte především při jízdě po městě. Odpadá totiž ono nepříjemné „splašení“ kolem dvou tisíc otáček, obvyklé například u motorů TDI koncernu Volkswagen. Přední kola tak bez potíží přenášejí sílu motoru i při náhlé akceleraci.
 
Ve spojení se šestistupňovou převodovkou přitom motor nabízel velmi solidní dynamiku, a to i ve vysokých rychlostech na dálnici. Přitom potěšil také nízkou spotřebou paliva, která se po týdenním testu na palubním počítači zastavila na 7,8 l/100 km.

Vzhledem ke kultivovanému charakteru je možná škoda, že Toyota tento motor nekombinuje také se samočinnou převodovkou.

Zajímavá nabídka
KIA Carens
KIA Carens

KIA Carens je menší než Toyota Corolla Verso, nemá tak výkonný turbodiesel a uvnitř působí méně útulně. To vše vynahrazuje výrazně nižší cenou. Dvojice zadních míst, která se dodává za příplatek 4000 Kč, je ovšem mnohem menší než stejná sedadla v toyotě.

Díky nabízeným vlastnostem a třeba i tříleté záruce je Toyota Corolla Verso zajímavou nabídkou. Dalšími klady je bohatá výbava, a to jak prvků přinášejících komfort, tak bezpečnost. Ve srovnání s podobně výkonnou konkurencí se svojí cenou pohybuje těsně pod průměrem daného segmentu.

Jistě není bez zajímavosti, že v současné době probíhá akce, která nabízí pro všechny specifikace slevu 12 procent z ceny vozu. Díky tomu se vlastnostmi nadprůměrný a velmi příjemný vůz dostává svojí cenovou úrovní do podprůměru.
  • 6Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz