17. srpna 2015 6:09 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Jak reklamovat zkažené zážitky? Stěžovat
si u cestovek je snazší než dřív

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Při reklamaci dovolené lze napadnout skutečně cokoli, ale s respektem k... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Při reklamaci dovolené lze napadnout skutečně cokoli, ale s respektem k... | foto: Ilustrace: Richard Cortés
PRAHA Nový občanský zákoník otevřel cestu ke snadnější reklamaci dovolené. Klient, jehož prázdniny neprobíhaly zrovna tak, jak mu cestovní kancelář v katalogu slibovala, má vysloveně zákonnou možnost, jak se bránit.

Na zkažených zážitcích z dovolené lze dokonce i tak trochu vydělat. Podle jednoho z ustanovení občanského zákoníku – které se však skrývá až pod paragrafem 2543 – totiž platí, že „při porušení povinnosti, za niž odpovídá, nahradí pořadatel zákazníkovi vedle škody na majetku také újmu za narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen“.

Napadnout je tak možné skutečně cokoliv, ovšem s respektem k několika základním pravidlům. I při „běžné“ reklamaci dovolené je totiž potřeba být velmi aktivní a také celkem rychlý. Dovolenou totiž lze reklamovat maximálně měsíc po návratu, právně přesněji po „skončení zájezdu“. Právě toto zkrácení lhůty je jednou ze zásadních novinek, na které je potřeba dát si pozor.

S problémy je totiž třeba se ozvat hned na místě. „Pokud dovolená neprobíhá tak, jak měla vypadat podle ujištění cestovní kanceláře nebo očekávání zákazníka, musí cestovní kancelář zajistit nápravu,“ popisuje základní pravidlo Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení časopisu dTest, který se věnuje ochraně spotřebitele.

„Ubytování bylo horší, vzdálenost od moře neodpovídala informaci v katalogu a slibovaný bazén chyběl zcela,“ vypočítává Zelený konkrétní příklady problémů a nabízí také řešení těchto situací: „Neodpovídá-li například výhled z pokoje nebo jeho vybavení smluveným požadavkům, je zapotřebí jednat už na místě. Zákazník by měl ihned upozornit svého delegáta či průvodce, pokud je taková osoba na zájezdu přítomna, že situace je odlišná od uzavřené smlouvy, a požadovat okamžitou nápravu nebo alespoň žádat vystavení písemného dokladu.“

Naopak podle něj rozhodně nelze doporučit zapisování si vad do deníčku a chytání švábů do krabičky od sirek.

  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na Lidovky.cz