Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

New York Times omezuje bezplatný přístup na web

Média

  7:00
NEW YORK - Americký deník The New York Times ještě více omezí bezplatný přístup na svou internetovou stránku. Její návštěvníci si dosud zdarma mohli přečíst 20 článků měsíčně. Od dubna jejich počet klesne na polovinu, informoval list ve svém dnešním vydání.

Budova The New York Times

Firma od změny očekává, že přesvědčí další skupinu uživatelů k zakoupení předplatného. Pomoci by jim k tomu měla i zaváděcí cena 99 centů (cca 18,5 koruny) na jeden měsíc. Běžné balíčky předplatného jinak mají hodnotu 15, 20 nebo 35 dolarů (zhruba 280, 370 a 650 Kč) měsíčně a jsou odstupňované podle rozsahu zpřístupněného obsahu.

ČTĚTE TAKÉ:

Webové stránky The New York Times a jejich mezinárodní verze The International Herald Tribune dohromady získaly od zavedení placeného přístupu před rokem 454.000 předplatitelů. To představuje výnos minimálně 6,8 milionu dolarů (asi 125 milionů Kč) za měsíc. The New York Times Company uvedla, že digitální předplatné je světlým bodem její bilance.

Jinak se firma loni potýkala se ztrátou 39,7 milionu dolarů oproti zisku 107,7 milionu dolarů v roce 2010. Příkladem newyorského listu se při zavádění předplatného řídí i další deníky. The Los Angeles Times od začátku března zavedly "členský program", který čtenářům přináší přístup ke článkům na jejich webové stránce, ale i ke zvláštním slevám.

Také společnost Gannett, která v USA vydává 80 listů, v únoru oznámila záměr zavést digitální předplatné. Čtenářům stejně jako The New York Times nabídne určitý počet článků zdarma. Firma očekává, že jí tento krok vynese 100 milionů dolarů ročně (zhruba 1,85 miliardy korun).

Zapojte se do diskuze! Nově přes SMS

Američtí vydavatelé v zavádění placeného přístupu na webové stránky vidí cestu, jak se vyrovnat s pokračujícím poklesem prodejů tištěných novin.

Podle údajů z tohoto týdne se celé odvětví od roku 2000 zmenšilo o 43 procent. Jen loni tržby novin klesly o 7,3 procenta a počet jejich čtenářů se snížil o čtyři procenta. Návštěvnost jejich stránek sice roste, výnosy z reklamy na webu jsou ale násobně nižší než u tištěné reklamy.

Autoři: ,

Zvolte jméno roku 2024 a vyhrajte Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč
Zvolte jméno roku 2024 a vyhrajte Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč

Každý týden můžete získat zajímavé balíčky od značek Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč. Hrajte s námi a získejte hlavní výhru, balíček s...