Úterý 19. března 2024, svátek má Josef
130 let

Lidovky.cz

Ničeho jsme se nedopustili, ohradila se ČT proti podezření z podvodu

Média

  17:48
PRAHA - Česká televize se ohradila proti informacím, které ji spojují s podvodným jednáním některých firem při zprostředkování sponzoringu. O údajných podvodech, které stát na daních připravily o desítky milionů korun, psala dnešní MF DNES v článku Přes ČT se praly peníze.

Česká televize ve středu v tiskovém vyjádření uvedla, že se proti manipulativním informacím bude bránit právní cestou.

Podvody se sponzory v České televizi. Stát měl přijít o miliony

„Je to lež, Česká televize se ničeho nekalého nedopustila a do podvodů, které článek popisuje, není nijak zapojena. Česká televize žádá omluvu a bude se proti poškozování svého dobrého jména bránit právními kroky,“ sdělila mluvčí Alžběta Plívová. Česká televize podle ní dostála všem povinnostem a se společností Praha Production přestala spolupracovat ve chvíli, kdy jí byl způsoben dluh, který bude splacen v nejbližších dnech.

Článek MF DNES upozornil na případ, ve kterém firmy zprostředkovávající sponzoring na ČT, tedy uvedení jmen firem před začátkem pořadu, údajně vystavovaly klientům faktury na vyšší částky, než kolik samy za sponzoring televizi platily. Zákazníci zprostředkovatelů si tak snížili daňový základ a část peněz jim poté zprostředkovatel vrátil. Policie podle deníku prověřuje například společnost Praha Production podnikatele Martina Jansy, která pro Českou televizi v minulosti připravovala pořady. Jansa jakékoli nezákonné jednání popřel.

Proti sponzoringu vystoupilo ANO, upozornila televize

Televize ČTK sdělila, že veškerá výrobní spolupráce se společnostmi vzdáleně vázanými na zmíněné subjekty byla ukončena před nástupem současného vedení České televize. Například pořad Pretty Woman byl naposledy vysílán v roce 2010, poslední zakázka firmy Praha Production Servis se uskutečnila v roce 2013.

Veřejnoprávní televize současně poukázala na to, že se článek objevil na titulní straně deníku „právě ve chvíli, kdy reprezentanti politického hnutí ANO veřejně volají po zrušení sponzoringu ve veřejnoprávní televizi“. Proti takzvanému sponzorským vzkazům nedávno vystoupil poslanec a předseda sněmovního volebního výboru Martin Komárek (ANO), podle kterého se do vysílání Česká televize pod označením sponzoringu dostává reklama, na kterou se vztahují přísnější pravidla.

Deník MfD patří do vydavatelství Mafra, které vlastní vicepremiér a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.

Autoři: ,