Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Nikdo je nezná, a právě proto je chtějí. Návrhářům z Česka se otevírá asijský trh

PRAHA/HONGKONG - Asijský trh představuje pro českou autorskou módu velkou obchodní příležitost. Místní nákupčí totiž pro své zákazníky chtějí originální a neznámé návrháře.

Asijští nákupčí si modely v pestrých barvách a s nápisy v punkovém ladění vyhlédli v pařížském showroomu Other/Wise. foto: Laformela

Mezi ně patří i značka Laformela, jíž se podařilo dostat na čínský trh. Její kolekci podzim/zima 2017 zakoupil hongkongský módní obchod Branco Life. Asijští nákupčí si modely v pestrých barvách a s nápisy v punkovém ladění vyhlédli v pařížském showroomu Other/Wise, kam se návrháři značky Laformela dostali díky prezentaci na pražském týdnu módy Mercedes-Benz Prague Fashion Week (MBPFW). Na 71 kusů oděvů bude v čínském městě k dostání od letošního srpna.

„Navázali jsme na předchozí kolekci, rozšířili jsme tým po stránce obchodní, marketingové i výrobní a s každou sezonou se snažíme zvyšovat kvalitu a rozšiřovat sortiment,“ popsal nutné podnikatelské kroky designér značky Laformela Antonín Soukup. „Museli jsme projít selekcí kurátora showroomu. Samozřejmostí pak je, že značka musí mít připravené výrobní a personální zázemí na případnou produkci kolekce, být flexibilní a sledovat současné dění v módním světě.“

Asijský konkurent Uberu získal na boj s alternativním přepravcem miliardy

Hongkongský obchod Branco Life se zaměřuje na prodej posledních módních trendů a nabízí oblečení z dílen módních návrhářů po celém světě. Česká značka věří, že majitelé čínského obchodu budou chtít ve spolupráci pokračovat i v další jarní sezoně. Doufají také v rozšíření na další asijské trhy, neboť si získali pozornost od dalších nákupčích z Japonska a Jižní Korei.

Asijští nákupčí si modely v pestrých barvách a s nápisy v punkovém ladění...
Na 71 kusů oděvů bude v čínském městě k dostání od letošního srpna.

Neokoukanost a neznámý název značky ze střední Evropy je plusem pro českou módu. „Asijci jsou otevření novým věcem, nechtějí známá jména, ale naopak je baví neokoukané undergroundové značky. Hledají něco neotřelého, nového, co nemá nikdo jiný,“ řekl nákupčí a zakladatel pařížského showroomu Other/Wise Tomi Paull během MBPFW.

Modely značky Laformela jsou opravdu nevšední.

Zkušenost s asijským nákupčími má i další česká návrhářka Petra Ptáčková, která aktuálně studuje módní design v Itálii. Jejím rukopisem jsou multifunkční modely s komplikovanými střihy, které často majiteli dovolí přetvořit šaty v sukni nebo kabát ve vestu. Ptáčkové se již před třemi lety podařilo na MBPFW zaujmout jediný módní showroom v Evropě vlastněný Japonci. Podnikatel Yoshimitsu Kosai tak odvezl celou kolekci Ptáčkové do svého obchodu v Barceloně. Obchodní kontrakt byl tehdy na pražském týdnu módy překvapivou událostí. Byznys na fashion weeks je často podmíněn několika účastmi návrháře, než se nákupčí skutečně rozhodne do cizí značky investovat. Petra Ptáčková nyní stejně tak jako návrhářské duo Laformela prodává pod svou značkou nejen v Hongkongu, ale i v japonském Tokiu.