Získá v ní také pětinový akciový podíl. Obě firmy chtějí při prodeji vozů společně využívat svoje dealerské sítě. Zástupci obou firem dnes sdělili, že podepsali smlouvy o vzájemné spolupráci.
ČTĚTE TAKÉ: |
O plánované spolupráci mezi Tatrou a DAF se hovořilo už delší dobu. DAF bude dodávat díly pro novou řadu vozidel. "Začali jsme s cílem zkonstruovat nové vozidlo, které by bylo kombinací nejnovějších inovací unikátního podvozku Tatra, nejmodernějších kabin DAF a motorů PACCAR," uvádí v tiskové zprávě předseda představenstva a generální ředitel Tatry Ronald Adams.
Prodeje váznouVývoj prodeje nákladních automobilů pro Tatru v letošním prvním pololetí nedopadl příliš příznivě. Prodala o 13 procent méně vozů než ve stejném |
"Výsledkem je mimořádný vůz, který reaguje na potřeby našich nejnáročnějších zákazníků a který bude distribuován prostřednictvím silnější a rozsáhlejší dealerské sítě," uvedl Adams.
"DAF již 10 let trvale zvětšuje svůj tržní podíl v Evropě, naše vynikající pověst nabytá ergonomickými parametry kabin, výkonem motoru a podporou v oblasti náhradních dílů k tomuto růstu významně přispívá," uvedl Harrie Schippers, prezident společnosti DAF Trucks.
Pro dealery společnosti DAF podle něj nové vozidlo představuje významné rozšíření stávajícího portfolia výrobků o vysoce mobilní civilní vozidlo s trvalým pohonem všech kol.
Nový vůz, zkonstruovaný i vyrobený v Kopřivnici, se pro Tatru postupně stane nejdůležitějším produktem v oblasti civilních tržních segmentů. Firma ho bude nabízet zákazníkům ve stavebnictví, důlním průmyslu, lesnictví, při těžbě ropy a plynu i v jiných průmyslových odvětvích.
Tatra patří k nejstarším automobilkámKopřivnická společnost Tatra je přední tuzemská automobilka. Funguje už od roku 1850, což ji řadí k nejstarším světovým výrobcům automobilů. Během let |
"Tento vztah představuje významný krok vpřed v oblasti obchodování s civilními vozidly. Vybudování tak rozsáhlé a úspěšné sítě dealerů po celé Evropě by Tatře trvalo desítky let a vyžádalo by si náklady ve výši mnoha miliónů eur, a to nezmiňuji desítky nebo dokonce stovky miliónů eur, kterých by bylo zapotřebí na vývoj kabiny a motoru na takové světové úrovni," dodal Adams.
AUTOMOBILKA DAFSídlo: Eindhoven (Nizozemsko) - Předchůdce dnešní společnosti založil v dubnu 1928 Hub van Doorne, původně to byla jen dílna na opravu člunů. Postupně začala firma vyrábět drobné strojírenské produkty, ještě před druhou světovou válkou přibyly přívěsy a návěsy. DAF bylo původně zkratkou holandského názvu Van Doorne's Aanhangwagen Fabriek (Van Doornova továrna na přívěsy), od konce 40. let "A" v názvu značí automobily. - První prototypy nákladních vozů vlastní konstrukce vznikly ještě za války, jejich výrobu firma zahájila v roce 1949. Koncem 50. let se DAF angažoval také ve výrobě osobních automobilů. Po necelých dvou dekádách ale tuto divizi, která se soustředila na produkci malých vozů, prodal švédskému Volvu. V roce 1987 pohltila nizozemská firma tradičního britského výrobce užitkových vozů Leyland (některé jeho modely se objevily v nabídce pod značkou DAF). - Po ekonomických problémech na počátku 90. let a krachu firmy získala DAF v roce 1996 americká skupina PACCAR, pod kterou spadají i slavní američtí výrobci nákladních vozů Kenworth a Peterbilt. Výrobní program: Nosným výrobním programem firmy jsou silniční nákladní vozidla, která nabízí zákazníkům ve třech modelových řadách CF, XF a LF. |