Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Nové Suzuki Swift je celkem povedené malé auto

Ekonomika

  14:59
Málokdy se stane, že nový model vypadá skoro stejně jako jeho předchůdce. To je případ Suzuki Swift, přestože ve skutečnosti jde o prakticky nové auto.

Suzuki Swift foto: Suzuki

Říká se: když něco funguje, neměňte to. Podle této rady se asi zachovali designéři nové generace Suzuki Swift, která je takřka k nerozeznání od té minulé – a ta byla velmi úspěšná. Platí to ale jen na pohled.

Nový Swift totiž vyrostl, je o devět centimetrů delší. Vypadá také nižší a širší, ale jen opticky – fakticky v těchto rozměrech přibral maximálně centimetr.

Suzuki Swift

Kabina je prostornější, ve své kategorii lehce nadprůměrně. Uvnitř je také dost schránek a kapes na odložení drobností. Pro krátký kufr to už neplatí, ten je naopak jeden z nejmenších mezi malými auty.

Zato je kabina výborně zpracovaná a vzhledem k ceně vozu i dobře vybavená. Vadí jen velmi nepříjemné ovládání palubního počítače, ke kterému se budete muset natahovat kolem volantu.

Dále ale už skoro jen samé jistoty a pozitiva... Ano, levné městské autíčko s dvanáctistovkou.

Jenže tento čtyřválec, nahrazující dřívější třináctistovku, produkuje ze svého objemu 1,2 litru výkon 94 koní a libuje si ve vysokých otáčkách. Když chcete držet tempo, musíte často řadit, ale to je spíše zábava než otrava.

Pětistupňová převodovka má přesně vymezené dráhy chodu a řadicí páku s koulí, která skvěle padne do ruky – mnohem lépe než roztodivně tvarované výmysly jiných automobilek.

A dvanáctistovka stačí, celé auto v základní výbavě totiž neváží ani tunu. A to je znát na jízdních vlastnostech i na spotřebě. Poměrně hbitý Swift je úsporný, jde s ním jezdit kolem pěti litrů a přes sedm se dostanete málokdy.

Suzuki Swift

Suzuki Swift je postavený na nové podvozkové platformě, sedí, jede i brzdí výborně, už kvůli menší setrvačnosti lehkého vozu. Dokáže být komfortní i na rozbitých silnicích a zatáčí velmi ochotně.
Na dálnici je vzhledem ke své velikosti velmi stabilní, jízdu vysokou rychlostí však provází vyšší hluk motoru.

Nicméně asi největším lákadlem Swiftu bude pro většinu zájemců rozumná cena a štědrá standardní výbava. Již nejlevnější třídveřový Swift má sedm airbagů včetně řidičova kolenního, stabilizační systém ESP a palubní počítač.

Druhá výbava s klimatizací, nabízející snad vše pro rozumného člověka potřebné, vyjde u pětidveřové verze (ta je o deset tisíc dražší než třídveřová) na necelých 290 tisíc korun. Tedy levněji než většina podobně vybavených konkurentů.

Technická data

  • Rozměry 3850x1695x1510 mm
  • Zavaz. prostor 211 l
  • Hmotnost 960 kg
  • Motor záž. 4válec, 1,2 l
  • Výkon 69 kW (94 k)
  • Zrych. na 100 km/h 12,3 s
  • Nejvyšší rychl. 165 km/h
  • Komb. spotřeba 5,0 l / 100 km
  • Cena 244 900 Kč

Autoři:
Témata: Auto, Suzuki Swift