7. září 2016 15:30 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Nový iPhone už revoluci nepřinese, přiznává marketingový guru Applu

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Greg Joswiak mluví o novém modelu iPhone SE. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Greg Joswiak mluví o novém modelu iPhone SE. | foto: Reuters
PRAHA Apple ve středu představuje iPhone7, novou verzi svého telefonu. Podle dosud uniklých informací nepůjde ozásadní převrat, naopak poprvé vhistorii iPhonu je nový model druhou evolucí předešlého řešení v řadě.

Podle Kena Segalla, autora legendárního sloganu Think different či názvu počítače iMac, je předpokládaný posun unového iPhonu důkazem toho, že kategorie chytrých telefonů vyspěla ainovace již nebudou tak zásadní jako v minulých letech.

Segall, někdejší reklamní mág Applu, který pro firmu začal pracovat po návratu Steva Jobse do jejího vedení, má nač vzpomínat.

Ken Segall

Ken Segall

Sám byl totiž uuvedení první generace iPhonu. Byla to jedna zjeho posledních prací pro Apple. Dodnes říká, že právě práce pro Apple byla nejzajímavějším anejzábavnějším bodem jeho kariéry.

„Jsem geek a technické hračky mě vždy fascinovaly. Mým cílem bylo dostat se k agenturám, které dělaly reklamy na technologické produkty. Dělat reklamy na věci, které mám sám rád, a myslím si onich, že jsou skvělé, je pro mě prací snů,“ popisuje Segall pro magazín IndexLN s tím, že žádná jiná práce pro něj nebyla tak uspokojující. A to pracoval ve firmách jako Dell nebo Intel.

V jednoduchosti je síla, ale...

Segall je i nadále fanouškem Applu a tvrdí, že velkou část kritiky si firma nezaslouží. Rezolutně například odmítá, že by se Apple vzdal své mantry jednoduchosti, a to i přesto, že v dílčích záležitostech nemusí být jeho portfolio anabídka tak přímočaré jako dříve.

„Něco takového by Steve Jobs nedopustil, tvrdí kritici, ale s iPodem přece udělal úplně to samé. Je to přirozené, když určitý tržní segment dospěje, existují různé skupiny desítek milionů zákazníků s odlišnými potřebami,“ říká Segall.

Tři typy iPhonu je sice více, než bývalo zvykem, ale je to vzhledem k rozsahu kategorie chytrých telefonů logická ucelená řada, která je stále mnohem jednodušší než desítky modelů konkurence, vysvětluje.

Srovnání jednotlivých iPhoneů.

Srovnání jednotlivých iPhoneů.

Co se podle něj ale nepovedlo, je pojmenování, kdy svým označením model SE vybočuje zřady. Podle Segalla tak vpodstatě zákazníkům nedává jasně najevo, kam v nabídce patří.

Apple si nicméně podle Segalla nezaslouží kritiku za širokou nabídku hodinek Watch a všech možných barevných pásků. Hodinky jsou spíše módní záležitostí, a proto se Apple rozhodl nabídnout zákazníkům možnost je přizpůsobit individuálnímu vkusu.

Jednoduchost je ústřední ivjeho nejnovější knize Myslete jednodušše, kterou přijede představit v září i do Prahy na konferenci Brand Management 2016.

Cook je dobrý, ale ne vizionář

Podobně jako podporuje firmu samotnou, podporuje i Jobsova nástupce Tima Cooka. „Steve si ho sám vybral, znal ho velmi dobře avěděl o něm, že je schopen vést takovou společnost,“ zdůvodňuje, proč je Cook určitě pro Apple ten pravý šéf. Přiznává ovšem, že se mu po některých vlastnostech Steva Jobse přeci jen stýská.

„Je pravda, že Tim není vizionář, není umělec, marketér, spoléhá se na ostatní lidi, aby v těchto oborech pracovali. Já jsem se přistihl, že mi v čele Applu chybí někdo, koho lidé chtějí následovat ahltat každé jeho slovo. Pro Apple bylo velmi zdravé mít takovou osobnost ve vedení,“ smutní Segall. A to i přesto, že jeho vztah s Jobsem nebyl vždy jen bezproblémový.

Steve Jobs

Steve Jobs

„Mnohokrát,“ odpovídá na otázku, zda se někdy se Stevem Jobsem kvůli práci hádali a vysvětluje, že náročný šéf Applu byl tak trochu jako drsný otec rodiny: „Když je šťastný, je šťastná celá rodina, ale všichni vědí, že ho nesmí rozdráždit. Protože když se naštve, tak se nám to nebude líbit...“

Podle něj je ale takové pracovní prostředí v mnohém výhodné, protože motivuje zaměstnance klepším výkonům. „Nejde o práci ve strachu, ale o to, že víte, že máte velmi náročného klienta svelmi vybraným vkusem v reklamě. Steve byl vlastně vždy na naší straně, chtěl dělat úžasné věci,“ tvrdí Segall.

Podobnou osobnost, jakou byl Steve Jobs, přitom podle Segalla v čele velkých korporací nenajdeme příliš často. Ze současných manažerů se mu líbí styl Elona Muska, kterého by si prý tajně přál i v čele Applu.

Pak by možná dávalo ještě větší smysl případné auto Apple, jehož přípravě Segall z počátku nevěřil, ale dnes mu dává šanci.

Nové číslo magazínu Index LN vychází v pondělí 12.9 v Lidových novinách

Velký rozhovor s reklamním mágem Applu Kenem Segallem čtěte v pondělí 12.9. v magazínu Index LN

  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz