Soupravu dostanou České dráhy v září. Dodávky ostatních strojů celkem za 2,7 miliardy pak potrvají do přelomu prvního a druhého čtvrtletí příštího roku.
Vlaky určené pro rychlíkové spoje mohou jet rychlostí 160 kilometrů za hodinu. Mají klimatizaci, wi-fi připojení.
Stroje InterPanter vycházejí z regionálních vozidel RegioPanter, kterých mají České dráhy v současnosti 26 a zajišťují osobní dopravu v krajích. Proti nim doznala nová souprava řadu změn.
Výrobce například oddělil nástupní prostor a prostor pro cestující. Vozidlo dostalo i nová sedadla.
Vlaky by se měly objevit například na tratích mezi Brnem, Břeclaví a Olomoucí nebo na lince z Prahy přes Českou Třebovou do Brna. Zatím ale o umístění nových vlaků dopravce jedná s ministerstvem dopravy, které rychlíkové spoje financuje a objednává.
Vozidla InterPanter jsou po Pendolinech a Railjetech třetím typem jednotek, které České dráhy využívají v dálkové dopravě. Celkem ČD za posledních sedm let investovaly do modernizace vozidlového parku 37 miliard korun.