11. července 2010 17:38 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

O klienty CK Karya Tour, kteří uvízli v Turecku, se musí postarat pojišťovna

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Klientka CK Karya Tour | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Klientka CK Karya Tour | foto: ČTK
PRAHA O klienty slovenské cestovní kanceláře Karya Tour, kteří kvůli jejím finančním problémům o víkendu uvízli v Turecku, se musí postarat pojišťovna. Řekl to mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura, podle kterého smluvní pojišťovna kanceláře Karya Tour musí zaplatit ubytování klientů a jejich dopravu do vlasti. Někteří zákazníci Karya Tour si stěžovali, že jim v Turecku nezbývalo nic jiného, než si ubytování zaplatit ze svého.

"Poté, co cestovní kancelář oznámila krach, tak je povinností pojišťovny neprodleně a kontinuálně zajistit klientům repatriaci. Do doby, než dojde k repatriaci, musí pojišťovna klientům na své náklady zajistit ubytování, stravu či dopravu na letiště," uvedl Okamura, podle kterého klienti musí pouze kontaktovat pojišťovnu, která má s jejich cestovní kanceláří smlouvu. V případě Karya Tour je to pojišťovna Allianz.

Okamura upozornil, že mezi povinnosti pojišťovny naopak nepatří zajištění dokončení pobytu. "Pokud je ale klientovi zkrácen pobyt, tak může na pojišťovně nárokovat peníze za nezrealizovanou část dovolené," uvedl.

Lidem, kteří si zájezd u Karya Tour koupili a ještě na dovolenou
neodcestovali, pojišťovna do šesti měsíců poukáže zaplacenou cenu zájezdu.

V zahraničí zůstalo přes tisíc klientů
Kancelář Karya Tour v pátek oznámila, že se dostala do finančních problémů, které prý zapříčinila špatná situace jiné společnosti v Turecku, od níž zájezdy kupovala. V zahraničí zůstalo zhruba 1100 klientů, nyní jich už bude méně než tisíc, jelikož někteří se o víkendu vrátili do Bratislavy.

Cestovní kancelář byla proti úpadku pojištěna na 550.000 eur. Pojišťovna klientům proplatí náklady do této částky. Někteří klienti Karya Tour si ale po příletu do Bratislavy stěžovali, že si po krachu cestovní kanceláře museli sami zaplatit ubytování a dopravu na
letiště, protože nechtěli dlouhé hodiny čekat, až to vyřídí pojišťovna.
Vedení pojišťovny Allianz ubezpečilo, že lidem, kteří si sami zabezpečili v Turecku ubytování, výlohy proplatí.

ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz