Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena
130 let

Lidovky.cz

O Rapid není zájem. Škoda dohání konkurenci nižší cenou a výbavou

Ekonomika

  7:00
MLADÁ BOLESLAV - Posuzováno podle kroků Škody Auto, zájem zákazníků o Škodu Rapid zaostává za očekáváním. Automobilka zareagovala zlevněním a vylepšila výbavu. Snaží se tak uklidnit dealery, kteří si stěžují právě na předraženost tohoto modelu.

Škoda Auto zahájila v Mladé Boleslavi výrobu nového modelu Rapid foto: ČTK

Model Škoda Rapid byl na trh uveden na český trh už v létě minulého roku. Do konce roku 2012 se podle oficiálních statistik českého Svazu dovozců automobilů zaregistrovalo 839 vozů. Číslo však nemusí být úplně vypovídající a na českých silnicích může jezdit i o pár stovek vozů méně. Přes dvě stě rapidů mají k dispozici dealeři a několik desítek vlastní samotná automobilka.

Francouzská konkurence

Růst prodeje rapidu narušuje také invaze francouzských vozů Peugeot 301 a Citroën C Elysée. Mají podobné vlastnosti jako rapid, jsou ale o 70 tisíc korun levnější. A v rozhodování zákazníků, kterým jsou tyto vozy určeny, hraje cena podstatnou roli.

Škodu Rapid, Peugeot 301 i Citroën C Elysée si podle předpokladů automobilek mají kupovat hlavně lidé toužící po levném velkém autě s velkým kufrem, které bez větší úhony snese rigoly a rolety na českých silnicích.

Tiskový mluvčí Škody Auto Jozef Baláž však tvrdí, že se plán prodeje rapidu naplnil. "V loňském roce jsme chtěli prodat 1200 vozů, což se podařilo," řekl serveru Lidovky.cz. "Současné zlevnění modelu je součástí marketingové strategie," dodal Baláž.

Spíše se ale zdá, že Škodu Rapid válcuje jeho konkurence, a proto zlevňuje. "Zákazníci si stěžovali na přemrštěnou cenu tohoto typu," potvrdil jeden z prodejců Rapidu Adrian Borovič. Škoda Auto na kritiku dealerů reagovala snížením ceny. Vylepšený Rapid Fresh pořídí zákazníci za 269 900 korun, což je o 20 000 korun méně. V základní výbavě modelu Rapid Fresh přibyla klimatizace, přední mlhovky, rádio s CD a MP3 přehrávačem a ocelová kola. Automobilky Citroën a Peugeot však nabízí vozy v podobné výbavě za cenu pohybující se kolem 220 000 korun.

Infografika: Soupeří na českém trhu

Ačkoli statistiky zatím nemluví pro Škodu Rapid příznivě, Baláž se netají velkými ambicemi. "Plánujeme, že Rapid bude nejprodávanějším modelem ihned po Octávii. Předpokládáme tak, že se v budoucnosti budeme prodávat na českém trhu přes desítku tisíc vozů," upřesnil Baláž.

Automobilka Škoda, která chce do roku 2018 zdvojnásobit roční prodej na 1,5 milionu aut, bude vedle rapidu spoléhat hlavně na 3. generaci vozu Octavia. Ta je nabitá technickými fígly, jako jsou třeba radar hlídající čelní odstup, systém reagující na únavu řidiče nebo samočinné přepínání dálkových a potkávacích světel. Na český trh přijde v polovině února 2013.

Autoři: ,

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!