Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

O2 vyhlašuje válku internetové reklamě. Je to komerční šance, tvrdí

Ekonomika

  6:00
PRAHA - Operátor O2 připustil poměrně revoluční krok. Přiznal zájem o blokování internetové reklamy. Jeho konkurenti nyní pozorně sledují, jak tento experiment dopadne.

Sídlo společnosti O2. Ilustrační foto. foto: PASSERINVEST

Když generální ředitel O2 Tomáš Budník na Twitteru oznámil, že česká telekomunikační jednička koketuje s blokováním online reklamy, potvrdil to, co říkal při svém nástupu do funkce. A sice, že chce z firmy učinit inovativního operátora.

Reklamy na internetu uživatele obtěžují, jsou ovšem daní za to, že je řada věcí v online světě zdarma. Internet tedy na reklamním byznysu stojí.

Další náhoda? Möbelix po Clooneym 'obsadil' do reklamy i Angelinu Jolie

S tím, jak se lidé stále více přesouvají od počítačů k mobilním zařízením, se tak logicky přesouvá i pozornost marketingových pracovníků. Letos budou investice do mobilní reklamy činit celosvětově 69 miliard dolarů, v přepočtu 1,7 bilionu korun.

O zanedbatelný byznys nejde ani v českých podmínkách. V posledních čtyřech letech vzrostl trh mobilní reklamy zhruba čtyřnásobně na 153 milionů korun. To je tempo, o kterém si ostatní typy online reklamy mohou nechat zdát.

Napomáhá tomu i skutečnost, že na mobilních zařízeních nejsou běžné blokátory reklamy. Internetový provoz zde navíc většinou probíhá skrz aplikace, na což jsou blokátory obvykle krátké. Řešení je v blokování reklamy už u operátora, které zmínil Budník.

O2 tak jako první následuje trend, který už zkouší operátoři ve světě. Hlavní motivací přitom není šetření zákazníkova datového limitu, který reklama „požírá“, ale komerční příležitost.

Více k tématu najdete v pátečních Lidových novinách.

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!