Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Obyčejné kombi? Ne tak docela...

Ekonomika

  11:38
Toyota Avensis může na první pohled působit jako docela obyčejné auto střední třídy. To je ovšem velký omyl. Avensis dnes bezpochyby patří k tomu nejlepšímu, co lze v tomto segmentu za dané peníze pořídit.

Toyota Avensis foto: Reprofoto

Jakmile se do Toyoty Avensis posadíte, okamžitě víte, co od ní můžete čekat. Upoutá nejen poměrně konzervativní provedení interiéru, ale především použité kvalitní materiály, to vše vzbuzuje značný dojem bytelnosti. Zabouchnutí dveří či schránky před spolujezdcem vydá jen tlumený zvuk, za který by se nemusely stydět ani velké luxusní limuzíny.

V Avensisu se také příjemně sedí. Sedadla by sice mohla mít o trochu delší sedáky, ale i tak je na nich pohodlí na dlouhých cestách zaručeno. Jsou totiž spíše tužší, takže dokážou tělo řidiče i spolucestujících držet ve správných pozicích.

Velmi jistě a pevně působí tento vůz také po rozjezdu. Ve srovnání s předchozí generací automobil ztuhl, takže nyní působí jistějším dojmem. Jízdní vlastnosti jsou na velmi dobré úrovni, ale je jasné, že jsou sladěné s celým vozem - odpružení tedy je především komfortní. S tím souvisí také velmi nízká hladina zvuku, kterou zajišťuje účinné odhlučnění podvozku, motoru, ale také aerodynamického šumu.

Data

Karoserie
- rozměry 4765x1810x1480 mm
- zavazadlový prostor 543 l

Motor
- 4válcový turbodiesel, 2,2 l
- výkon 110 kW(150k)/3600 min
- Toč. moment 340 N.m/2000 min

Provozní vlastnosti
- zrychlení 0-100 km/h za 9,2 s
- nejvyšší rychlost 210 km/h
- komb. spotřeba 5,6 l/100 km

Cena 794 900 Kč

Vyvážený celek
V testovaném voze měl funkci ústrojí pohonu vznětový čtyřválec o objemu 2,2 litru, který je s výkonem 150 koní středem naftové nabídky této modelové řady. Jím nabízená dynamika je zcela v souladu s daným zdvihovým objemem. Při jízdě potěší především plynulý nárůst jeho síly, který je dán faktem, že maximum točivého momentu je k dispozici v nezvykle širokém spektru otáček.

Spíše delší zpřevodování této vlastnosti motoru vhodně využívá a přispívá tak k nízké hodnotě spotřeby paliva, která se během testu vcelku překvapivě pohybovala jen mezi šesti a sedmi litry nafty na sto kilometrů jízdy. Řízení Toyoty Avensis je velmi příjemnou zkušeností, ovšem ne z pohledu jízdních emocí - ty prakticky nejsou -, nýbrž hlavně kvůli celkově vyváženému charakteru a kultivovanosti. Také možná proto bych do tohoto vozu i kvůli nižší ceně raději zvolil slabší dvoulitrový turbodiesel, který odvede podobnou práci.

Komfort bez závisti
Toyota Avensis se spíše průměrně prostornou karoserií kombi byla bezpochyby příjemným společníkem. Jedná se totiž o automobil, který si na nic nehraje a nesnaží se zaujmout dramatickými křivkami, efektními barvami uvnitř nebo rozšafnými marketingovými formulacemi. Je to prostě a jednoduše mimořádně kvalitní auto, které své posádce nabídne vynikající komfort, aniž by jí ho kdokoliv záviděl. A takových automobilů je dnes stále méně.

Autor:

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...