Výstavbu dálnice D47 provázejí vleklé spory s jejími zhotoviteli. Ředitelství silnic a dálnic u nich reklamovalo podélné nerovnosti nově zbudované vozovky a další zásadní vady tří dálničních úseků.
Reálně největší nebezpečí pro bezpečný silniční provoz podle mluvčího Jana Rýdla však představují závady na mostních konstrukcích. U dvou z nich dokonce hrozí, že je bude nutné kvůli zachování bezpečnosti provozu zcela uzavřít.
„Ředitelství silnic a dálnic zjistilo a reklamovalo společnosti Eurovia množství vad, spočívajících ve zvlnění vozovky a podélných i příčných trhlinách vozovkového krytu, zásadní vady mostních objektů, na kterých dochází zejména k poklesu a naklápění mostních opěr, deformaci mostních ložisek a uzavření mostních dilatačních závěrů,“ uvedla pověřená ředitelka Soňa Křítková.
K tématu |
Krátce po otevření některých úseků dálnice D47 koncem roku 2008, zejména tří úseků v okolí Ostravy, se na komunikaci začaly objevovat vady. Zhotovitelé však záruční odpovědnost za řadu těchto vad neuznávají a odmítají je odstranit na vlastní náklady.
Navíc podle expertů ředitelství zhotovitelé použili v nosných konstrukcích ocelových mostů v rozporu se smlouvami méně oceli. Zhotovitelé se tak podle názoru Ředitelství silnic a dálnic obohatili o částku dosahující téměř 370 milionů korun.