Škoda v Rusku znovu vyrábí
Závody v Kaluze a Nižném Novgorodu se v pondělí vrátily k výrobě škodovek. Tu musely přerušit před dvěma týdny, kdy se pro tento krok rozhodla mateřská automobilka Volkswagen, které se prodeje v srpnu propadly o celých 23 procent.
Mladoboleslavská auta takový propad nezaznamenala, meziročně si pohoršila „jen“ o necelých pět procent. Kvůli propojení s výrobou německého koncernu, ale musela výroba fabií či octavií počkat. O dalších odstávkách zatím nechtějí zástupci Škody Auto spekulovat. Rusko je pro firmu třetím největším odbytištěm, ročně tam dodává na sto tisíc aut.
- Více o Škodě na ruském trhu čtěte zde.
Cadillac s robotem
Jedna z největších automobilek světa, americká General Motors, slibuje zákazníkům robotickou budoucnost. Během příštích dvou let začne prodávat vozy, které dokážou komunikovat s ostatními auty. Díky tomu můžou zabránit nehodám. Potíž je ale v tom, že i ostatní auta na silnici musí být vybavena touto technologií.
Za zhruba stejnou dobu chtějí GM nabízet i svůj Cadillac se systémem Super Cruise. Ten dokáže automaticky udržet vůz v jízdním pruhu a zachovávat bezpečnou vzdálenost od ostatních aut. V případě potřeby systém vůz bez asistence řidiče zcela zastaví.
- O technologii se více dozvíte zde.
Kia nabízí v Česku první elektromobil
Korejská společnost Kia začala v Česku prodávat svůj první automobil poháněný elektřinou. Jde o upravený model Soul, jehož běžnou verzi zde firma už několik let prodává. K dostání bude za necelých 850 tisíc korun.
Kia bude elektromobil nabízet především firemní klientele. Dobíjecí Soul má dojezd až 212 kilometrů a dokáže jet rychlostí 145 km/h. Vyrábí se v Koreji a doba dodání jsou čtyři měsíce.
- Více o prvním elektromobilu Kia čtěte zde.
Hubené ruské roky
Prodejce aut čekají v Rusku dva nevýrazné roky, tvrdí Ted Cannis ze společnosti Ford. Vede společný podnik americké firmy s ruským výrobcem Sollers. Jeho slova potvrzují aktuální statistiky: prodeje v Putinově zemi spadly v srpnu meziročně o 26 procent.
„V příštích dvou letech nečekám zlepšení. K němu je potřeba snížit úrokové sazby a zlepšit obchodní klima v zemi,“ vypočítává Cannis. K útlumu či přerušení výroby už v Rusku přistoupil například Opel či Volkswagen.
Španělé zachraňují trh EU
Země evropské unie se – narozdíl od Ruska – oklepávají z následků ekonomické krize. Jinak řečeno: Evropané se přestali bát kupovat auta. Trh s tímto zbožím roste už rok, vzpamatovává se po pěti letech poklesů.
V srpnu tomu nebylo jinak. Nejvýrazněji byl nárůst prodejů vidět trochu překvapivě v Portugalsku a Španělsku, tedy zemích, které krize stihla velmi výrazně. Lidé tam kupovali o víc než deset procent víc než loni.
- Co dalšího se dělo na evropském trhu s auty, zjistíte zde.