15. června 2009 10:53 Lidovky.cz > Byznys > Auto - Aktuality

Peugeot se rozhodl
křížit, a není to špatné

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 4Diskuse
peugeot 3008 | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy peugeot 3008 | foto: www.km77.com
PRAHA Zdá se, že multifunkční automobily zaplavují showroomy. Jednou z těchto novinek je rovněž Peugeot 3008, který se právě začal prodávat i v České republice. Jedná se o tak zvaný crossover postavený na technickém základě Peugeotu 308, který je typickým zástupcem nižší střední třídy.
Novinka s délkou bezmála 4,4 metru se snaží nabídnout více originality i nové vlastnosti. Pětidveřová karoserie zavalitých tvarů je zvýšená, takže částečně připomíná automobil segmentu MPV. Současně se ale vyznačuje robustním vzhledem a mírně zvětšenou světlou výškou, což jsou typické atributy automobilů SUV.

Navzdory svému vzhledu se ale Peugeot 3008 prodává pouze v kombinaci s pohonem předních kol. Provedení 4x4 k dispozici není a zřejmě ani nebude. Peugeot se tuto absenci snaží dohnat elektronicky. Umožňuje totiž, aby si jeho řidiči nastavili jeden z předdefinovaných režimů protiprokluzového systému.

Rozhodně zajímavějším technickým řešením je zařízení omezující naklánění v zatáčkách. Je připraveno pro zadní nápravu a pracuje tak, že spojuje oba tlumiče a potlačuje situace, v nichž je jeden tlumič výrazně stlačený a druhý výrazně roztažený - jízda v zatáčkách. Je s podivem, že Peugeot tento technický prvek nedodává podle výkonu motoru, jak by se zdálo logické, ale jeho aplikaci spojil s výbavou.

Dvojité víko kufru
Při výběru motorů francouzská značka neexperimentovala. Vsadila na dvojici zážehových motorů 1,6 litru (bez přeplňování 120 k a turbo se 150 k) a dvojici turbodieselů. Ty jsou zastoupeny čtyřválci s objemy 1,6 a 2,0 litru o výkonech 109 a 150 k.

Vpředu čeká posádku Peugeotu 3008 moderně pojatá přístrojová deska s efektním madlem u levé nohy spolujezdce. Zadní část tohoto automobilu je tvořena asymetricky dělenými sedadly s dostatečným místem pro dvojici cestujících. Zavazadlový prostor automobilu s objemem 432 l netrhá rekordy, ale snaží se zaujmou svojí využitelností. Zajímavostí je například horizontálně dělené víko, u nějž je možné směrem dolů odklopit spodní část. Vtipně řešené je ale například také podlaha zavazadlového prostoru, kterou je možné nastavit do tří výšek.

Je zřejmé, že Peugeot novému modelu 3008 značně věří. Jeho cenu totiž stanovil na 479 900 tisíc korun za základní provedení. Nejlevnější naftová verze 1,6 litru přijde na bezmála 550 tisíc korun.
  • 4Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz