Projektant nyní spolu s krajem připravuje projekt osazení značek a uzavírek, řekl krajský radní pro dopravu Jaroslav Bauer (ČSSD). "Pak se k němu teprve definitivně vyjádří dopravní inspektorát. Kraj zatím dostal od policie předběžné stanovisko k záměru a není jisté, zda policie projekt schválí," uvedl.
ČTĚTE TAKÉ: |
Jde o 400 značek. Budou už na dálnici D5 a poté i na sjezdech od Rokycan i od Plzně, což vyjde na statisíce korun. Předpokladem fungování nového režimu podle Bauera je, že dopravní policie bude kontrolovat, zda ho řidiči dodržují.
"Chceme vytěsnit tranzitní kamiony ze silnice II/605 (krajská silnice z Plzně na Prahu, kterou nahradila dálnice D5). Místních firem se to netýká," uvedl radní. Na dalších silnicích inspektorát zatím zákazy neschválil.
Chanovice na Klatovsku
To je případ Chanovic na Klatovsku, kde loni vznikl kvůli místní dřevařské firmě obchvat, ale kamiony ho moc nevyužívají a jezdí po silnicích třetí třídy. Policie návrh zamítla kvůli špatným rozhledovým poměrům při vjezdu na silnici I/20 z Plzně do Českých Budějovic.
Kraj také kvůli přetíženým kamionům zvažuje umístění vysokorychlostních vah na silnice na 26 místech; jedna stojí sedm milionů korun. Pokuty by se rozdělovaly mezi kraj, obce s rozšířenou působností a provozovatele vah, který by vzešel ze soutěže. Jasno bude až s vyhláškami k novele zákona o pozemních komunikacích. Zpoplatnění krajských silnic druhé a třetí třídy podle Bauera na ministerstvu dopravy usnulo.