Informativně-vzdělávací kampaň plzeňských dopravních podniků "Nemám černý svědomí" má tři hlavní cíle. Zábavnou formou má apelovat na slušné chování, ukázat široké veřejnosti možné dopady jízdy načerno a v neposlední řadě je i poděkováním všem, kteří jízdné poctivě platí.
ČTĚTE TAKÉ: |
"Cvakají vám zuby strachy? - Cvakněte si lístek, ušetříte prachy!"
Kampaň reaguje na průzkum, který dokazuje, že nepoctivých cestujících pomalu přibývá. Zatímco v roce 2010 představovali 1,6 %, v roce 2011 už 2,13 % ze všech přepravovaných. Dopravní podnik tak kvůli nim ročně přijde až o 20 milionů korun. Za ty by se dalo nakoupit šest nových autobusů nebo jedna nová tramvaj.
Toto ovšem neplatí jen pro plzeňské cestující, příčinou "černé jízdy" totiž může být i zhoršující se hospodářská situace domácností v Česku, uvádí se v tiskové zprávě Plzeňského městského dopravního podniku.
Černá tramvaj bude jezdit následujících šest měsíců na všech linkách. Ve vozech cestující osloví třeba slogan "Cvakají vám zuby strachy? - Cvakněte si lístek, ušetříte prachy!"