Stavba dvou tunelů propojujících rybářské osady Siglufjördur a Olafsfjördur začala na podzim 2006. Cesta z obou osad do krajského města Akureyri se díky nové komunikaci zkrátí z dnešních 200 kilometrů na 80 kilometrů.
Čtěte více: |
"Při vlastní ražbě jsme bojovali s vysokotlakými přítoky ledové podzemní vody, která zabraňovala tuhnutí speciálních cementů, a tudíž namísto obvyklých cementových bylo nutné používat rozsáhlé chemické injektáže," uvedl vedoucí projektu na Islandu Ermín Stehlík.
Dělníci podle něj museli navíc často z portálu tunelu odhrnovat čerstvý sníh, aby se vůbec dostali k místu ražby.
Stavbu Metrostav uskutečnil ve sdružení s islandskou firmou Háfell. Dvě třetiny objemu zakázky, což byla ražba tunelů a vystrojení, dodala česká firma. Zbývající třetinu, což byly silnice vně i uvnitř tunelu, mostek a technologie v tunelech, dodala společnost Háfell.
Kompletní fotogalerii naleznete ZDE |