Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Kupujte regionální potraviny a podpořte svůj kraj, vyzývá kampaň

Ekonomika

  14:54
PRAHA - Ministerstvo zemědělství chce zvýšit povědomí o značce Regionální potravina. Spouští proto novou informační kampaň na její podporu. Propagace značky a organizování regionálních soutěží výrobců, na jejichž základě je značka udělována, bude pro letošní a příští rok stát celkem 95 milionů korun, informovalo ministerstvo.

Kampaní, jejímž hlavním mottem je "To nejlepší z našeho kraje", chce resort podpořit malé a střední výrobce potravin z regionů. "Zákazník by měl vědět, že nákupem konkrétního produktu může dát najevo podporu svému kraji. Čím více bude nakupovat výrobky ze svého regionu, tím lépe se budou mít jeho obyvatelé," řekla ředitelka odboru komunikace ministerstva zemědělství Kateřina Böhmová. Kampaň poběží do konce roku 2013, bude stát 70 milionů korun. Dalších 25 milionů si vyžádá organizace soutěží.

Seriál o krajských specialitách a pojízdné prodejny

Kromě reklamy v tištěných médiích a rozhlasových spotů budou součástí kampaně také audiovizuální spoty pro veletrhy či výstavy. Česká televize bude zároveň od září vysílat 24dílný seriál o krajích a jejich gurmánských specialitách. Regionální potravinu budou propagovat také speciální pojízdné prodejny, které v létě o víkendech zamíří do všech 13 krajů.

Značka Regionální potraviny

"Naším cílem je prosadit na trhu potraviny od místních producentů, které mají jasný původ, jsou zárukou dobré kvality a výjimečných chuťových vlastností," uvedl ministr zemědělství Petr Bendl. "Spotřebitel tak dostane jednoznačné vodítko, jak vybírat potraviny, u kterých si může být jist jejich původem a čerstvostí," dodal.

V předchozích letech získalo značku Regionální potravina 170 výrobků

Soutěže se letos konají potřetí. V předchozích dvou letech značku získalo celkem 170 výrobků. Letos soutěž již v první polovině května odstartovala v Plzeňském kraji. K dnešnímu dni znají vítěze již také v Olomouckém, Královéhradeckém, Pardubickém a Jihočeském kraji.

Aby se výrobek mohl krajské soutěže zúčastnit, musí být vyroben v daném regionu, z tradičních surovin a podíl tuzemských surovin musí tvořit minimálně 70 procent. Hlavní složka musí být stoprocentně domácího původu.

Zapojte se do diskuze! Nově přes SMS

Regionální potravina není jediným podobným marketingovým nástrojem. Již osm let funguje například značka kvalitních potravin Klasa. Od loňska pak logo s českou vlajkou a nápisem "Český výrobek - garantováno Potravinářskou komorou".

Autoři: ,