Úterý 19. března 2024, svátek má Josef
130 let

Lidovky.cz

Podrýváte kojení, vyčetla rada agentuře. A dala pokutu.

Média

  0:02
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) uložila pokutu agentuře Euro RSCG Prague ve výši 450 000 korun. Důvod? Jedna kampaň od této agentury prý působí proti kojení dětí.
Ilustrační foto

Ilustrační foto foto: Reprofoto

Reklama na produkt Immunofortis, která běžela loni v dubnu a v květnu v televizích Nova a Nova Cinema, propagovala podle rady postupy, které narušují privilegovanost kojení před náhradní stravou. V reklamě je podle rady "naznačeno, že kojením je dosaženo maxima pro dítě, avšak i to je málo z pohledu rozvoje imunity a je nutno dodávat dítěti Immunofortis...", a to na základě scény, kdy se matka malého dítěte ptá: "Mému chlapečkovi ještě není ani rok a už se s kamarády dělí o všechno. Opravdu o všechno…. Jak mám posílit jeho imunitu?" Muž v bílém plášti jí odpovídá: "Jeho obranyschopnost jste již posílila (myšleno kojením, poznámka RRTV). Imunitní systém se ale stále vyvíjí, a proto je důležité ho posilovat i nadále".

"Z této konverzace je jasné, že matka se obává o zdraví svého dítěte, ono dítě je kojeno, ale přesto je nabádána, že imunita dítěte musí být posílena. Jinými slovy bylo sděleno toto: Vy jste dítěti prostřednictvím kojení poskytla maximum, ale to je málo, proto tu máme Immunofortis. Tímto sdělením je podrýváno privilegované a neotřesitelné postavení kojení ve výživě dítěte," uvádí rada ve své tiskové zprávě.

Ředitelka komunikace agentury Euro RSCG Lucie Strnadová LN sdělila, že agentura rozhodnutí ohledně reklamy dosud oficiálně neobdržela. "Až obdržíme rozhodnutí, odvoláme se proti němu," dodala Strnadová.

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!