LN: Česká televize v kleštích politiků |
Ve středečním vydání to píše Mladá fronta Dnes. Firmy zprostředkovávající sponzoring na České televizi, tedy uvedení jmen firem před začátkem pořadu, údajně vystavovaly klientům faktury na vyšší částky, než kolik samy za sponzoring televizi platily. Zákazníci zprostředkovatelů si uvedením vyšších nákladů snížili daňový základ a část peněz jim následně zprostředkovatel vrátil. Podle kriminalistů tak firmy na daních nezákonně ušetřily desítky milionů, píše deník.
Obchodní ředitel České televize Hynek Chudárek řekl Mladé frontě Dnes, že se televize stala obětí podvodu ze strany zprostředkovatelů sponzoringu. Generální ředitel České televize Petr Dvořák uvedl, že již zadal prověření věci.
Policie zmapovala řetězec společností, které se prý na daňových únicích podílely. Podle deníku prověřuje například společnost Praha Production podnikatele Martina Jansy, která pro Českou televizi také v minulosti připravovala pořady. Klienty pro Jansu údajně pomáhal získávat táborský podnikatel Filip Rožek, který se přátelí s bývalým finančním ředitelem České televize Františkem Lambertem. Jansa jakékoli nezákonné jednání popřel a Rožek na otázky k případu nechtěl odpovědět, píše Mladá fronta Dnes.