13. února 2011 18:33 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Podzemní magistrála v Praze v
ohrožení, rozhodnou zastupitelé

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Hluk na magistrále přesahuje limity | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Hluk na magistrále přesahuje limity | foto:  Jan Zatorsky, Lidové noviny
PRAHA Pražská magistrála dlouhým tunelem od Národního muzea až k Nuselskému mostu pravděpodobně nepovede. Magistrátní odbor územního plánu vedení města doporučuje, aby se dále nezpracovávala potřebná změna územního plánu.

Bez ní nemůže být tunel postaven. Vyplývá to z materiálu projednaného výborem zastupitelstva pro životní prostředí.

Konečné slovo budou mít zastupitelé hlavního města. Zamítnutí dlouhé varianty neznamená, že se tunel u muzea stavět nebude. Ve hře je stále jeho krátká verze, která by začínala u garáží Slovan a ústila v parku za muzeem.

Zahloubit magistrálu do tunelů až k Nuselskému mostu a tím zlepšit životní prostředí v Sokolské a Legerově ulici požadovala druhá městská část. Radnici se dlouhodobě nelíbí, v jakém prostředí bydlí lidé kolem této dopravní tepny. Trápí je především hluk a smog.

Čtěte také


Podle ředitelky magistrátního odboru územního plánu Jitky Cvetlerové by sice takový tunel dopravu ztišil, přivedl by ale do centra města více automobilů. Tunely by totiž jízdu zjednodušily, protože by dopravu nerušily semafory. "U výjezdu a vjezdu do tunelu by se tak situace zhoršila," řekla Cvetlerová.

Kromě odboru územního plánu záměr odmítly také Technická správa komunikací hlavního města Prahy, Praha 1 a občanská sdružení.

Praha 2 chce magistrálu zklidnit

Se stavbou dlouhé varianty tunelu, která by stála několik miliard korun, již nepočítá ani Praha 2. "Byl to výkřik do tmy, který nemá šanci na žití," řekl nový starosta druhé městské části Jiří Paluska (ODS). Praha 2 se chce nyní zaměřit na zklidnění magistrály. Nechá si vypracovat studie, zda by ji bylo možné v Sokolské a Legerově ulici zúžit na dva pruhy, tedy o jeden až dva jízdní pásy, dodal starosta.

Po magistrále každý den projede až 100.000 aut. Se stavbou krátké verze tunelu se mělo původně začít již loni. Zahloubení by stálo asi osm miliard korun. O náklady se mělo podělit ministerstvo dopravy a pražský magistrát, v době škrtů v rozpočtech jim ale chybí peníze.

ČTK, Lidovky.cz
  • 1Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz