24. července 2013 21:41 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Pojišťovna zajistila návrat klientů
CK Solymar, ta pochybení popírá

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Dopravní letadlo (ilustrační foto). | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Dopravní letadlo (ilustrační foto). | foto: Shutterstock
PRAHA Pojišťovna UNIQA zajistila náhradním letadlem návrat 112 klientů CK Solymar z Itálie, přistáli ráno v Praze. Turisté po konci pobytu na Sicílii v úterý dorazili na letiště v Palermu, kde se ale dozvěděli, že zpáteční let do Prahy byl zrušen. Zástupci CK s pojišťovnou, u níž byl Solymar dřív pojištěn proti krachu, nekomunikovali, uvedla mluvčí UNIQA Eva Svobodová. Podle majitele CK Jana Pfeifera ale Solymar na řešení potíží pracoval, let byl zrušen kvůli závadě letounu.

Zástupci UNIQA se podle Svobodové po opakované neúspěšné snaze získat od zástupců kanceláře vyjádření rozhodli večer zajistit návrat postižených turistů na vlastní náklady. "Odpoledne se nám podařilo kontaktovat odpovědné zástupce CK, kteří nejprve odkazovali na dočasné technické obtíže s tím, že zajistí odlet v dalších dnech. Požadovali jsme od nich prokazatelně doložit, že mají tento náhradní let zajištěný a zaplacený. Žádný uspokojivý doklad jsme však do večera nedostali. Proto jsme začali jednat sami a na vlastní náklady sehnali letadlo," dodala Svobodová.

Majitel a jednatel CK Solymar se ale hájí tím, že let byl ze strany cestovky plně zaplacen, ovšem smluvní partner, firma Volotea, nejprve jednostranně oznámil odložení cesty kvůli technickým problémům, a pak i zrušení letu. "Společnost Solymar byla připravena pro náhradní dopravu i ubytování klientů v hotelu," sdělil Pfeifer. "O důvodech zrušení letu byla Solymar informována až v průběhu dnešního dne. S ohledem na maximální možnou ochranu zájmů klientů ale vstoupila již 23. července (v úterý) odpoledne do jednání s pojišťovnou UNIQA a kontaktovala konzulát," dodal.

ČTĚTE DÁLE

Pojišťovna ale kritizuje CK právě proto, že se spojení se zástupci Solymar podařilo navázat až v úterý odpoledne. Později odpoledne pojišťovnu kontaktovala také česká konzulka z Říma a následně i postižení s žádostí o řešení složité situace turistů, kteří už byli řadu hodin na letišti.

Ministerstvo zahraničních věcí se připojilo s poukazem na skutečnost, že CK na vzniklé potíže nereaguje, uvedla mluvčí UNIQA. Podle majitele Solymar však firma jednala se všemi zúčastněnými. "Společnost byla schopna zajistit na vlastní náklady návrat i odlet všech cestujících. Poté, co Solymar dostala ultimátum od pojišťovny UNIQA, sama souhlasila s postupem pojišťovny pro ochranu všech cestujících," sdělil Pfeifer. Firma není v úpadku a je připravena dostát všem závazkům, uvedl majitel Solymar.

CK Solymar byla pojištěna u UNIQA proti úpadku do začátku července. Pojišťovna vypověděla pojistnou smlouvu s CK dne 20. června 2013 s uplynutím doby pojištění dne 2. července 2013. Ukončení smluvního vztahu bylo oznámeno ministerstvu pro místní rozvoj. CK Solymar byla bezproblémovým klientem UNIQA dlouhá léta. Nedávno se však pojišťovna dozvěděla o změně vlastnické struktury a také o změnách ve skladbě a objemech obchodů, a proto smlouvu vypověděla.

Klienti, kteří zakoupili a uhradili zájezd u CK Solymar, ale už na něj neodjeli či neodjedou, se musí s pohledávkou obrátit nejprve na kancelář. Pokud by bylo v budoucnu oznámeno, že CK z důvodu insolvence končí svou činnost, lze poté uplatnit nároky vzniklé do 2. července 2013 vůči UNIQA, u níž bylo do tohoto data platné krytí pro případ úpadku CK.

Slevomat navrátí peníze

Společnost Solymar se v dubnu změnila z cestovní agentury na cestovní kancelář. Prodávala zájezdy do západní Sicílie i přes slevové servery. "Přes slevový portál Slevomat.cz bylo v předchozích měsících prodáno okolo 750 voucherů na zájezdy s CK Solymar v termínech od dubna do listopadu. Nicméně od jara se zrealizovalo již několik turnusů, proto by velká část klientů takto zakoupených zájezdů již mohla mít dovolenou vyčerpanou," uvedla tajemnice Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA).

Slevomat zákazníkům, kteří si dovolenou zakoupili na pozdější termín, vrátí peníze v rámci Garance spokojenosti v plné výši. "Tímto způsobem přistupujeme k zákazníkům ve všech případech, kdy dojde k pochybení ze strany našeho partnera," uvedl obchodní ředitel Slevomatu Ivo Šmíd. Slevový server podle něj navázal s CK Solymar spolupráci na základě předloženého certifikátu o pojištění proti úpadku, který byl platný do 28. února 2014.

Majitelem CK Solymar byl až do července podle obchodního rejstříku Alonso Melero Pascual, který stál také za cestovní kanceláří Prázdninový klub Evropa, která ukončila činnost. Současným majitelem CK Solymar je Jan Pfeifer.

Lidovky.cz, ČTK
  • 0Diskuse


REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.