První a zatím i poslední uzavření výjezdu na Prašný most odstartoval policejní dispečink poslední zářijovou neděli přesně v sedm hodin ráno. Auta směřující od Malovanky - západního vjezdu do tunelového komplexu - musela pokračovat dál, červené křížky, text „Prašný most uzavřen“ a další zřetelná výstražná značení je měla od odbočení do uzavřeného výjezdu odradit.
To se podle informací serveru Lidovky.cz evidentně nepovedlo. „43 vozidel nerespektovalo zákaz vjezdu na rampu a použilo ji k výjezdu na Prašný most, osm automobilů nerespektovalo zákaz vjezdu a couváním se vrátilo z rampy do tunelu,“ vypočítává mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková.
Přesná čísla: Blanka ušetřila řidičům 290 let čekání v kolonách. Komu uškodila? |
Policejní dispečink zkoušku ukončil v 10.52, trvala necelé čtyři hodiny. Zarážející je, že řidiče nezastavilo hned několik stupňů upozornění včetně žlutých šipek, které vyvádí šoféry z odbočovacího pruhu. Varovné je hlavně riskantní couvání řidičů zpět do tunelu.
Kvůli bezpečnosti není možné exit uzavřít závorou, proto řidiči snadno proklouzli ven.
„K těmto situacím bohužel docházelo, protože lidé se často vůbec nedívají na značení a takzvanou pruhovou signalizaci přehlížejí,“ podotýká vrchní komisař pražské dopravní policie František Brtek. V tuto chvíli nemá informace o tom, že by měla následovat nějaká další uzavírání exitu na Prašný most.
Pro lepší pochopení situace: zavření zmíněného výjezdu z Blanky v době dopravních špiček si prosadilo vedení Prahy 6, které poukazovalo na to, že řidiči vyjíždějící z tunelového komplexu po Svatovítské ulici směrem na Vítězné náměstí tuto část města nepřiměřeně zahlcují.
Politici z pražského magistrátu po prvotním odporu 22. září svolili k vykoušení uzavírky. Na neděli 25. září dopoledne – tedy zcela mimo dopravní špičku – pak domluvili s policií první test.
Prokleté parkování u Blanky. Tisíc míst pod zemí se otevře nejdřív příští rok |
„Podle mých informací se toto opatření ukázalo jako možné a na základě toho byl vydán pokyn, aby se ve špičkách nebo při zácpách používalo. Policie by měla podle situace, kterou uvidí v řídicím středisku, reagovat,“ míní starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP 09). Samotná dopravní policie ale zatím žádný podnět nedostala a faktem je, že od zářijového testu se už žádný další neuskutečnil.
Pražští správci silnic si všímají ještě toho, kam se auta v rámci nedělní cvičné uzavírky z Prašného Mostu přelila. Uzavírka totiž může přenést nepříjemnou dopravní zátěž jinam. Na druhou stranu je samozřejmě složité usuzovat z testu, k němuž došlo zcela mimo nejfrekventovanější dopravní časy.
„Vozidla, která nemohla odbočit na Prašný Most, vyjela následujícím výjezdem na Letné a k jízdě do Dejvic většinou použila Pelléovu ulici, některá pak Svatovítskou s příjezdem od Špejcharu. Lze předpokládat, že po dobu uzavření rampy použije část řidičů ve směru od Malovanky k Prašnému Mostu jízdu po povrchu Patočkovou ulicí,“ naznačila možné další zatížení Letné mluvčí TSK Barbora Lišková.
JAK SE ZAVÍRÁ EXIT
Zdroj: TSK |