10. června 2009 16:20 Lidovky.cz > Byznys > Auto - Aktuality

Poměrně hranatý nový Volkswagen Polo

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 9Diskuse
nový Volkswagen Polo | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy nový Volkswagen Polo | foto: www.km77.com
PRAHA Na pohled se nejmarkantnější změny na voze odehrály zvenčí. Na rozdíl od oblých konkurentů je karoserie Pola poměrně hranatá a dominují jí velké čisté plochy tu a tam odlehčené ostrými linkami. Celkově působí velmi dospělým dojmem a přirovnání „menší Golf“ ho asi charakterizuje nejlépe.
Uvnitř je nové Polo Volkswagenem se vším všudy. Přemírou invence se interiér pochlubit sice nemůže, ergonomicky je ale velmi dobře rozvržený, a hlavně výtečně zpracovaný. Sedačky mají spíše komfortní charakter.

Pochvalu pátá generace zaslouží i z hlediska prostornosti. Nová konstrukce se příznivě projevila především místem v kabině pro cestující, zavazadlový prostor o objemu 280 litrů si od minule nijak výrazně nepolepšil.

Pět nových motorů
Kromě nového podvozku, na kterém se vozí i nynější Ibiza a který v budoucnu dostane i Fabia a Audi A1, hrají v tomto voze důležitou roli motory – tedy přesněji řečeno nové motory.

Z celkem sedmi agregátů v nabídce je pětice úplně nových. Paleta zážehových jednotek zahrnuje známý tříválec 1,2 l ve dvou výkonových verzích, osvědčenou jedna čtyřku, a především nový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,2 l. Nabídka vznětových motorů je postavena výhradně na novém čtyřválci s objemem 1,6 litru, který je k dispozici ve třech výkonových verzích: 75, 90 a 105 k.

Prostřední z „tédéíček“ v praxi funguje velmi dobře, oproti předchůdcům nemá tak hrubý dieselový zvuk, velmi dobře se vytáčí, má větší rozsah využitelných otáček a je výtečně odhlučněný.

Nová přeplňovaná dvanáctistovka má podobně lineární charakteristiku, ale o poznání více točí, takže si se sportovním outfitem automobilu rozumí ještě o trochu lépe. Malý čtyřválec méně zatěžuje přední poháněnou nápravu, a navíc spolupracuje s dobře odstupňovanou šestistupňovou manuální převodovkou. Sto pět koní, které ze svého objemu produkuje, stačí na udržení velmi solidní dynamiky a díky sympaticky naladěnému zvuku výfuku tak bude vyhovovat i sportovněji zaměřeným řidičům.

Polo dostalo měkčí naladění podvozku, alespoň ve srovnání s koncernovým sourozencem Ibizou je to jasně patrné. V zatáčkách se sice o poznání více naklání než sportovnější ,Španělka‘, stopu ale drží stejně výtečně a zároveň perfektně absorbuje většinu nerovností vozovky. V přímém směru vyniká mimořádnou stabilitou a působí jako o třídu větší auto. Velmi nadstandardní je i zvuková izolace podvozku.

Asi největší slabinou páté generace je řízení. Při parkování a malé rychlosti je účinnost posilovače optimální, s rostoucím tempem ale rychle stoupá a zároveň úplně mizí zpětná vazba.

Cenová politika pro tuzemský trh bude zveřejněna na nadcházejícím brněnském autosalonu, základní verze bude pravděpodobně začínat na částce kolem čtvrt milionu korun.
Michal Šafránek
  • 9Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz