Souprava měla odjezdit dvě kola na trase B ze Zličína na Černý Most a zpátky. Incident se stal před koncem prvního kola ve stanici Lužiny.
Pečený nedokázal odhadnout, jestli se kvůli předčasnému ukončení provozu souprava do metra ještě vrátí. Nechtěl spekulovat ani o případné škodě, některé z vozů totiž stejně mají být kompletně rekonstruovány.
Soupravy 81-71 v pražském metru končí po 31 letech provozu. Nahradí je modernizované verze těchto vlaků. Při rekonstrukci ze starých typů zůstávají jen podvozky a některá vnitřní zařízení. Zbytek včetně interiérů se kompletně obnovuje.
Většina z 507 těchto vozů, které pražský dopravní podnik nakoupil, se modernizovala a stále jezdí. Pět zbývajících se sešrotuje, tři poputují jako exponáty do muzeí a dalších pět bude sloužit jako historická souprava při různých oslavách.
Pražský dopravní podnik odebíral vlaky typu 81-71 v letech 1978 až 1990. Stejné vlakové soupravy byly vyráběny ve Mitiščinském strojírenském závodu také pro Moskvu a Budapešť.
Svůj provoz v Praze zahájily v květnu 1978 na trase C, postupně byly zavedeny i na trasy A a B. Dopravní podnik většinu z nich v posledních letech modernizoval; tento nový typ se označuje jako 81-71M a i nadále cestující v pražském metru vozí.