Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

PPF prodala projekt hyperlokálních novin Naše adresa. Nevydělával

Média

  16:53aktualizováno  19:54
PRAHA - Skupina PPF prodává svůj neúspěšný projekt Naše adresa. Společnost uzavřela dohodu s investorem Richardem Benýškem, který od ní odkupuje celou společnost PPF Media.

Newsroom centrály firmy PPF Media na Pankráci. foto: PPF

Ke změně vlastníka dochází k dnešnímu dni, následně bude změněn rovněž název i orgány firmy. Podrobnosti transakce PPF ani nový majitel nezveřejnili.

V tiskovém prohlášení PPF udedla, že po analýze zhruba roční pilotní fáze vyhodnotila skupina mediální projekt hyperlokálního zpravodajství a rozhodla se jej nadále neúčastnit. V projektu Naše adresa tak nahradí Skupinu PPF nový investor, jenž o něj projevil zájem.

Nová pravidla ziskovosti
PPF svoje rozhodnutí opustit mediální projekty odůvodňuje nově koncipovanými investičními pravidly. Podle nich se teď firma nyní přiklání pouze k investicím v hodnotě nejméně 100 milionů eur.

Co je Naše adresa?

PPF Media provozovala na webu www.naseadresa.cz lokální zpravodajství ve čtyřech pilotních okresech, kterými jsou Ústí nad Labem, Teplice, Olomouc a
Kroměříž. "Naším cílem je rozšířit tuto nabídku pod značkou Naše adresa do všech okresů České republiky, nyní upřesňujeme nasazení v místech, která
chceme stihnout ještě v letošním roce," uvedl v polovině srpna šéfredaktor PPF Media Petr Šabata.

Pilotní projekt, během něhož PPF Media provozovala internetové stránky hyperlokálního zpravodajství a vydávala na ně navazující týdeníky v sedmi regionech ČR, podle PPF nenaplnil parametry komerční návratnosti, na které skupina cílí.

"Povinností každého investora je zhodnocovat vložené prostředky. Skupina PPF je v tomto ohledu sama na sebe velmi náročná. Dnes opouští menší projekty a soustřeďuje se na větší kapitálové účasti," uvedl člen vrcholového vedení PPF a předseda představenstva PPF Media Evžen Hart.

"Tým PPF Media se s obrovskou energií pustil do budování regionální sítě webů a novin, do projektu, jenž se stal v České republice unikátním a hojně napodobovaným. Za toto úsilí patří poděkování špičkovým profesionálům v oblasti médií, které kolem projektu Naše adresa shromáždil Roman Gallo," doplnil v tiskovém prohlášení Hart.

Richard Benýšek

Datum narození: 30. září 1967
Vzdělání: vysokoškolské, titul Ing.

Podnikatelské aktivity: - většinový vlastník skupiny OIN, která se zabývá poradenskou a zprostředkovatelskou činností nebo službami v oblasti administrativní správy. Patří do ní například KRÁTKÝ FILM PRAHA. Benýšek společnost OIN převzal v roce 2005 v době, kdy jí hrozil konkurz. Následně dosáhl dohody s věřiteli, se kterými se Krátký film Praha se souhlasem soudu vyrovnal.

- jednatel společnosti s ručením omezeným KRÁTKÝ FILM Produkční (KFP), která je stoprocentním akcionářem firmy KRÁTKÝ FILM PRAHA. Obě společnosti mají sídlo v Olomouci. KFP je filmová produkční společnost s téměř půlstoletou zkušeností ve filmovém průmyslu s rozsáhlou sítí kontaktů v České republice i v zahraničí. KFP byla například koproducentem úspěšného animovaného filmu Na půdě aneb Kdo má dneska narozeniny režiséra Jiřího Barty.

- jednatel společnosti s ručením omezeným Bělecký Mlýn, která vlastní například stejnojmenný hotel v obci Zdětín na Prostějovsku. Společnost zde pořádá country festival, zřídila také naučnou stezku. Podle lednových údajů v tisku chce firma v blízkosti areálu postavit fotovoltaickou elektrárnu a využít ji k rozvoji turistiky.

Další aktivity: Člen správní rady Sdružení cestovního ruchu Střední Morava sdružujícího firmy a podnikatele s cílem podporovat rozvoj turistického ruchu v regionu.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!